حسن شمسی پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان فعالیت 165فروشگاه مجازی در استان مجوز فعالیت دارند، افزود: تمامی این فروشگاه ها در سامانه احراز هویت نماد و پروانه اعتماد الکترونیک e.namad ثبت شده اند اما از این تعداد 60فروشگاه برای تمدید نماد خود اقدام نکرده است.
وی بیان کرد: دریافت نماد اعتماد الکترونیک از 5 سال گذشته در کشور آغاز شده است و بیش از 2سال است که با جدیت پیگیری می شود.
شمسی پور ادامه داد: با توجه به اینکه در خریدهای اینترنتی، خریدار هیچگونه آشنایی با فروشنده ندارد، علاوه بر نبود فضای اعتماد، سوء استفاده مالی و وقوع جرم از این طریق بسیار محتمل است.
وی ادامه داد: به این منظور در کسب و کارهای الکترونیک و شناسایی فروشگاه های مجازی، صاحبان کسب و کار برای اعتبار بخشیدن به سایت خود ملزم به دریافت نماد اعتماد الکترونیک هستند.
شمسی پور با بیان اینکه در صورت نداشتن نماد اعتماد الکترونیک، صاحب فروشگاه به عنوان متخلف و کالای وی مشمول قانون قاچاق است، افزود: نماد اعتماد الکترونیک توسط وزارت صنعت ، معدن وتجارت ارائه می شود و شامل اطلاعاتی نظیر نام صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی، تلفن تماس، ایمیل و نشانی محل کسب و سکونت است.
وی افزود: صاحبان کسب و کارهای الکترونیک باید با مراجعه به اداره اصناف و یا نشانی اینترنتی www.enamad.ir برای تمدید پروانه و نماد اعتماد الکترونیک خود اقدام کنند.
شمسی پور اظهار کرد: اطلاعات صاحبان این مشاغل سالانه پایش و ارزیابی و در صورت نبود مشکل نماد اعتماد الکترونیک آنان تمدید می شود.
وی افزود: هرگونه شکایت از خدمات این سایت ها از طریق شماره تماس 124قابل پیگیری است و با متخلف برخورد قانونی می شود.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.