به گزارش ایرنا، علی محمدی مقدم روز چهارشنبه در نشست معاونان حفاظت و امور اراضی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در منطقه تالاب چغاخور بروجن افزود: در طول سه سال اخیر 15هزار هکتار از اراضی ملی در قالب 10 فقره پرونده زمین خواری با حمایت دستگاه های قضایی، امنیتی و انتظامی ، شورای حفظ بیت المال و پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بیت المال برگردانده شد.
وی گفت: ارزش ریالی این اراضی حدود 60هزار میلیارد ریال است که به نفع دولت به بیت المال بازگردانده شده است.
به گفته وی، در راستای مقابله با قاچاق چوب و زغال نیز اقدامات گسترده ای از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری انجام شده است.
وی گفت: در این حوزه متصرفان و متخلفان را باید دو دسته دانست، یک عده ای که از سر نیاز اقدام به بهره برداری از چوب های جنگل ها می کنند و یک عده نیز به طمع بدست آوردن درآمد به منابع ملی و جنگل ها تعرض می کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: رسالت این اداره کل برخوردار قهری با متخلفان قاچاق چوب و زغال با همکاری دستگاه قضایی است .
محمدی مقدم افزود: اکنون شیوه قاچاق چوب جنگلی و زغال از سوی قاچاقچیان تغییر کرده است چرا که پیش از این تولید زغال در خود جنگل ها انجام می شد و اکنون با تدابیر انجام شده در مناطق جنگلی فرصت احداث کوره های تولید زغال در جنگل ها به متخلفان داده نمی شود.
به گفته وی، قاچاق چوب از چهارمحال و بختیاری اگر چه بسیار کاهش یافته است اما متخلفان چوب را به استانهای همجوار می برند تا به زغال تبدیل کنند و حمل چوب قاچاق اکنون از سوی متخلفان از خودروهای سواری انجام می شود که اداره کل منابع طبیعی به شدت به آنها برخورد می کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خصوص کمبود قرقبان و جنگلبان در استان نیز افزود: میانگین جهانی حفاظت از مراتع و جنگلها به اراضی هر دو هزار هکتار یک نفر است اما در استان با وجود یک میلیون و 400 هزار هکتار اراضی مرتعی و جنگلی تنها 70 نیروی قرقبان و جنگلبان وجود دارد.
به گفته وی، در این استان به ازای هر 20 هزار هکتار یک نیروی حفاظتی و قرقبان و جنگلبان وجود دارد که این یکی از مشکلات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
وی ابراز امیداری کرد مسوولان در جذب قرقبان و جنگلبان که چندان هم نیازمند مدارک دانشگاهی نیست به این اداره کل مجوزهای استخدامی را ابلاغ کنند چرا که در سه دهه گذشته به کارگیری و استخدام قرقبان و جنگلبان در استان روند کندی داشته است.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاونان حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به بحث و تبادل نظر درباره مباحث نقشه کاداستر پرداختند.
2097

ا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.