به گزارش ایرنا، در آیین که با حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران کل و نیز شهردار و اعضای شورای شهر شهرکرد برگزار شد، دغدغه ها و مطالبات جامعه خبری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین نقش و اثرگذاری خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت بهره برداری مطلوب از این موقعیت شاهد رشد و تحول کشور خواهیم بود.
اقبال عباسی خبرنگار را آگاه ترین، عالم ترین، عادل ترین و منصف ترین عنصر جامعه دانست و گفت: خبرنگار باید حق جو و امیدبخش ترین عضو جامعه باشد تا بتواند در جهت هدایت افکار عمومی نقش سازنده ای داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر خبرنگار بتواند چنین رسالتی را ایفا کند جامعه به سمت امید، پیشرفت، انسجام و نشاط هدایت می شود، در غیر اینصورت یک جامعه ناسالم، مخرب و عقب مانده خواهیم داشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری، فرهنگسازی را دیگر رسالت اصحاب رسانه برشمرد و گفت: فرهنگسازی در هریک از حوزه ها می تواند جامعه را در امنیت، اقتصاد، اخلاقیات و سایر بخش ها و در مسیر توسعه قرار دهد.
رئیس خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین ریشه بسیاری از مشکلات بویژه مسائل معیشتی خبرنگاران را ناشی از استفاده نادرست از رسانه دانست و گفت: اگر قلم و رسانه بدرستی به کار گرفته شود و نحوه ورود به عرصه خبر با درک درست این فضا همراه باشد بسیاری از مشکلات موجود برطرف می شود.
میثم محمودیان ادامه داد: از سوی دیگر مدیران بی توجه به نگاه رسانه ای در شکل گیری این مشکلات دخیل هستند و می طلبد تا نگاه رسانه ای بین مدیران و حاکمیت شکل گیرد و فضای تعامل و گفت و گو بین رسانه و نهادها تقویت شود.
وی، مطالبه گری را از مهمترین کار ویژه های رسانه دانست و گفت: با پیگیری صحیح و منطقی مطالبات مردم می توان جامعه مدنی را با خود همراه کرد و از این طریق بسیاری از مشکلات را مرتفع ساخت.
جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز گفت: هم اکنون 93 نشریه محلی، 16 پایگاه خبری، نمایندگان خبرگزاری های رسمی و مطبوعات سراسری در استان در عرصه اطلاع رسانی فعالیت دارند.
مدیر خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین بر ضرورت حمایت و همراهی بیش از پیش مدیران دستگاه های اجرایی با خبرنگاران تاکید کرد و گفت: در حالی که برخی دستگاه ها تعامل خویی با اصحاب رسانه دارند اما برخی نهادهای دیگر جایگاهی برای خبرنگاران قائل نیستند و نسبت به اهمیت رسانه درک درستی ندارند.
مجید تقیان با اشاره به نقش رسانه در تحولات جامعه افزود: رسانه باید در قبال مردم و منافع ملی مسئول باشد و بتواند در این راستا اقدامات موثری به کار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: جایگاه خبرنگاران استان بیش از برگزاری چنین جشن هایی است و امید می رود بتوان در راستای رفع دغدغه ها و مشکلات این صنف گام های موثری برداشت.
11 تا 17 مردادماه همزمان با شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در سال 1377 در مزار شریف افغانستان توسط گروه طالبان شهید شد، بعنوان هفته خبرنگار نامگذاری شده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.