به گزارش ایرنا، حمید کریمی روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد افزود: وضعیت این استان با توجه به نسبت قهرمانان ورزشی به جمعیت موجود، از برخی از استانها بزرگ بهتر است.
به گفته وی، به طور مثال از چهارمحال و بختیاری در کاروان ورزشی جمهوری اسلامی بازی های 2018 جاکارتا اندونزی 8 ورزشکار وجود دارد که احتمال دارد این تعداد ورزشکار و مربی به 11 نفر برسد که برخی از استانها این تعداد ورزشکار را در کاروان ورزشی ایران ندارند.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحول در شاخصه های مختلف ورزش استان در 6ماهه گذشته افزود: 36تیم استان در لیگ های ورزش کشور در این مدت حضور یافته اند.
کریمی یادآور شد:اگر چه این تیم ها از نظر حامی مالی( اسپانسر) نسبت به استانهای دیگر ضعیف هستند، ولی برنامه های حمایتی برای حضور قدرتمند این تیم ها در لیگ های مختلف تدوین شده است.
به گفته وی، سند راهبردی ورزش برای هیات های ورزشی چهارمحال و بختیاری طراحی شده است و برنامه های هیات ها نیز از امسال برنامه محور خواهد بود.
وی، چهارمحال و بختیاری را مناسبت ترین مکان برای اردوبام تیم های ملی و باشگاههای عنوان کرد و گفت: طرح اردوبام ورزشی برای استان تدوین شده است که مورد برخی از مدیران ورزشی نیز از جمله دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی از روسای فدراسیون ها نیز قرار گرفته است.
به گفته وی، این استان دارای 3 هزار کیلومتر رودخانه است بنابراین باید قطب قایقرانی ایران شود و در این زمینه نیز افق روشنی برای استان طراحی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تشکیل کمیته علمی و پژوهشی با حضور نخبگان دانشگاهی را از دیگر برنامه های محقق شده این اداره کل عنوان کرد.
وی درباره بخش جوانان نیز گفت: حوزه جوانان بسیار گسترده است و برنامه ها بخش جوانان در 18 محور با 3 میلیارد و 500میلیون ریال باید اجرا شود که این میزان اعتبار جوابگوی حوزه جوانان نیست.
کریمی، همکاری دو جانبه اداره کل ورزش و جوانان و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را مطلوب عنوان کرد و گفت: ایرنا در برنامه های مختلف ورزشی حضور پررنگ دارد و به ورزش قهرمانی نگاه ویژه ای دارد.
وی، توجه رسانه ها به ورزش همگانی را نیز خواستار شد و گفت: انتظار است رسانه ها به ورزش همگانی به عنوان نیاز امروز جامعه بپردازند و این ورزش را ترویج دهند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ایرنا به عنوان با سابقه ترین رسانه ایران به صورت اختصاصی به بخش ورزش نگاه می کند.
جهانبخش صفری دهکردی یادآور شد: پوشش اخبار ورزشی به صورت اختصاصی نقش مهمی در جذب حامی مالی (اسپانسر) دارد که این نگاه در تحلیل ها، گزارش ها و اخبار ایرنا مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 40 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که تعدادی از این ورزشکاران دارای مدال های جهانی و آسیایی هستند.
17 مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه دیپلمات ها به دست طالبان به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.