رضوان حکیم زاده روز دوشنبه در همایش مدیران مدارس ابتدایی چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد رقابت با اجرای طرح های مختلف از جمله جشنواره جابر و یا رقابت برای قبولی در مدارس استعدادهای درخشان و همچنین قبولی نمره یک آسیب جدی برای کودکان مقطع ابتدایی است.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف باید به سمت افزایش پژوهش و تلفیق درس با کار عملی باشد، اظهار داشت: هم اکنون این جشنواره ها به سمت رقابتی شدن است و مدیران، معلمان و دانش آموزان به دنبال کسب امتیاز برتر هستند.
حکیم زاده ایجاد خلاقیت و نشاط و انجام کار عملی در کنار آموزش را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: از سال گذشته هیچ طرح و ایده جدیدی برای برگزاری مسابقات و جشنواره ها و آزمون ها از سوی وزارتخانه برای دوره ابتدایی تدوین و ارسال نشده است.
به گفته وی، ایجاد رقابت در بین دانش آموزان ابتدایی آنها را از اصالت دور و در آینده آنان را به افرادی که از موفقیت دیگران ناراحت می شوند، تبدیل می کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید اجازه دهیم موسسات غیردولتی و همچنین آزمون های مختلف کودکی را از دانش آموزان مقطع ابتدایی بگیرد.
وی افزود: برگزاری آزمونهای مختلف از سوی موسسات و همچنین رقابت کوری که خانواده ها، دانش آموزان را از مقطع ابتدایی وارد می کنند، یک تهدید برای دانش آموزان و نظام تعلیم و تربیت است.
حکیم زاده با انتقاد از آگهی های تبلیغاتی برای موسسات غیردولتی گفت: پخش این آگهی ها یک ضد تبلغ است.
وی گفت: مدارس سکان دار تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و برگزاری برخی آزمون ها و همچنین فعالیت موسسات غیردولتی نمی تواند نقش آموزشی این نهاد را زیر سوال ببرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به مقطع ابتدای یک نیاز است که باید اجازه دهیم کودکان با هنر، ادبیات و بازی، پژوهش و تفکر به جای محفوظات پرورش یابند.
حکیم زاده گفت: مدیران به عنوان کارگزاران و هدایتگران اصلی تعلیم و تربیت در مدارس هستند که باید به جایگاه و نقش خود در نظام آموزش و پرورش آشنا باشند.
وی اظهار داشت: در حوزه تربیت نسل جوان توفیق کمتر داشته ایم که این امر نشاندهنده محقق نشدن برنامه ها و فعالیت ها در حوزه تعلیم و تربیت است.
حکیم زاده افزود: تربیت پذیری و تعلیم کودکان از مقطع پیش دبستانی و دبستان مورد اهمیت است و باید به تعلیم و تربیت و همچنین ارائه آموزش در این دوران توجه بیشتر شود.
وی به سرمایه گذاری در حوزه پیش دبستانی و دبستان اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته به مقطع پیش دبستانی و دبستان توجه زیادی می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش به مصوبه حذف تدریس مدیر و معاون در سال گذشته در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل کمبود نیروی انسانی در استان ها و مناطق اجرایی نشد.
به گزارش ایرنا، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر 2 روزه به چهارمحال بختیاری در نشستی با شورای معاونان، اولیای دانش آموزان پایه اول و همچنین مدیران مدارس ابتدایی به بررسی مشکلات آنان پرداخت.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.