به گزارش ایرنا، سعید کریمی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار کرد: این ساختمان ها در زمینی به مساحت 10هزار مترمربع با کمک خیران در حال ساخت است و بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت پذیرش و اسکان دانشجو در این مکانها را 600 نفر است.
وی ادامه داد: هم اینک 4 ساختمان خوابگاهی پسران و چهار باب خوابگاه دختران حدود 2هزار و 500دانشجو را در خود اسکان داده است.
کریمی بیان کرد: این دانشگاه با توجه به اعتبارات ناچیز برای اسکان پسران و متاهلان کماکان با کمبود فضا مواجه است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد میزان کمک های خیری در سه سال گذشته را 150میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این اعتبار علاوه بر پروژه های خوابگاهی برای تکمیل و تجهیز سالن های آمفی تئاتر و ساختمان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هزینه شده است.
کریمی در ادامه از افزایش 2برابری وام های اعطایی به دانشجویان و افزایش 1.5برابری اعتبار پایان نامه ها در سال تحصیلی 96-97خبرداد.
وی همچنین با بیان ارتقای رتبه علمی دانشگاه شهرکرد در سال های اخیر یادآور شد: این دانشگاه در سال 2017میلادی در ردیف یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت و سال گذشته نیز دانشکده کشاورزی رتبه پنجم دانشگاه برتر کشور از نظر علوم کشاورزی را از آن خود کرد.
وی افزایش آمار ارسال مقالات به همایش های بین المللی را از دیگر افتخارات دانشگاه شهرکرد برشمرد و افزود: سالانه بیش از400مقاله از استادان و دانشجویان این دانشگاه چاپ و منتشر می شود.
کریمی همچنین از چاپ و انتشار 157مقاله و 8 جلد کتاب در سال جاری خبر داد.
وی در ادامه با بیان پذیرش 3دانشجوی خارجی( افغان) در رشته های ادبیات فارسی، حقوق و ریاضی در مقطع ارشداین دانشگاه در سال تحصیلی گذشته، یادآور شد: با فعالیت دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه و اخذ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی از سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در سال تحصیلی 96-97 جذب دانشجو از خارج و اعزام دانشجو برای فرصت های مطالعاتی در خارج از کشور فراهم شده است.
سرپرست دانشگاه شهرکرد همچنین انعقاد تفاهمنامه های علمی مشترک با دانشگاه های خارج از کشور نظیر دانشگاه های کانادا، هامبورگ آلمان، دانمارک و اندونزی برای ارتقای سطح کیفی و علمی دانشگاه و ایجاد بستری برای تعامل استادان این دانشگاه ها با دانشجویان و شرکت در همایش های دانشگاه شهرکرد را از دیگر افتخارات این مرکز علمی عنوان کرد.
کریمی ادامه داد: توسعه رشته های دانشگاه در زمینه های علوم انسانی نظیر مدیریت، اقتصاد و صنایع دستی، جهانگردی وصنایع از دیگر برنامه های پیش روی این دانشگاه است.
وی بیان کرد: در این راستا موافقت های اولیه برای راه اندازی رشته نمد در دانشگاه شهرکرد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، هم اینک 6هزار دانشجو در 53رشته گرایش کارشناسی، 82رشته ارشد، 48رشته دکترا و یک رشته دکترای حرفه ای در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.