یحیی حسین پور روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این اقلام در 120 فروشگاه ثابت و سیار اتحادیه تعاونی عشایری استان و شرکت‌های تعاونی در مناطق ییلاقی استان توزیع می شود.
وی واکسیناسیون دام ها، تامین سوخت فسیلی، سیلندرگاز و توزیع آرد سهمیه‌ ای با قیمت یارانه‌ای را از دیگر اقدامات امور عشایر استان برای حمایت از عشایر در سال جاری اعلام کرد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به منظور تامین علوفه مورد نیاز دام ها و تقویت زنجیره تولید گوشت قرمز، بیش از70 هزار تن محصول جو داخلی و خارجی تامین و بزودی بین عشایر بهره بردار در مناطق ییلاقی توزیع خواهد شد.
وی کمبود آب آشامیدنی را از عمده مشکلات عشایر کوچرو استان عنوان و تصریح کرد: در پی تشدید پدیده خشکسالی و افت منابع آبی، بیش از 35 درصد از چشمه های تامین آب عشایر چهارمحال و بختیاری خشک و یا کم آب شده است.
وی افزود: اکنون مناطق بحرانی و کم آب شهرستانهای عشایرنشن شناسایی شده است که با همکاری بخش خصوصی و از طریق تانکر به صورت مستمر به عشایر استان آبرسانی می شود.
حسین پور، میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری را 8 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: برای تامین آب شرب پایدار عشایر این استان 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام دومین استان عشایری کشور است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.