هاشم اسکندری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رشته ورزشی بیلیارد ایران به صورت 100 درصدی در المپیک 2024 پاریس فرانسه حضور خواهد یافت.
وی گفت: رشته بیلیارد در المپیک به روی سکو خواهد رفت، زیرا اکنون ورزشکاران ایرانی در رنکینگ های جهانی رتبه دوم و در بخش بانوان رتبه نهم را دارند.
رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس اعلام کرد: مسابقات جام ستارگان بیلیارد در شهریورماه امسال از سوی این کمیته برگزار خواهد شد.
وی در خصوص برنامه های آتی این فدراسیون نیز گفت: فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس در شهریورماه امسال جشنواره بزرگ ورزش های بیلیاردی را در رده سنی مختلف آقایان و خانم ها برگزار می کند.
اسکندری در پاسخ به این پرسش ایرنا که برای تجهیز سالن های بولینگ چه برنامه های دارد، افزود: پس از سال ها با حمایت وزیر ورزش و جوانان آکادمی بولینگ در مردادماه راه اندازی می شود.
رئس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از منتقدان رشته ورزشی بیلیارد را رشته ثروتمندان و لردها می دانند، افزود: متاسفانه در برخی موارد شایع شده که این ورزش لردهاست، درحالی که این درست نیست، زیرا قهرمانان جهان از ثروتمندان نبوده اند.
وی تصریح کرد: این دلیلی ندارد که اگر یک فرد ثروتمند در خانه خود توپ فوتبال داشته باشد، پس به او بگویند فوتبال فقط بازی ثروتمندان است.
اسکندری اظهار داشت: هزینه های موجود این رشته ورزشی از بسیاری ورزش های دیگر کمتر است.
وی در خصوص واردات ابزار این رشته ورزشی با توجه به افزایش قیمت دلار افزود: امید است با تخصیص به موقع ارز، بتوان آکادمی های رشته بیلیارد را در استانها تجهیز کرد.
وی در خصوص همگانی کردن این رشته در کشور نیز گفت: هم اکنون رشته ورزشی بولس از سوی این فدراسیون در حال همگانی شدن است و در سالهای آینده پارک های کشور به این رشته مجهز می شود.
اسکندری با رد ادعای برخی که مدعی وجود شرط بندی در این رشته هستند، افزود: به هیچ عنوان این مساله وجود ندارد، زیرا هر رشته ای که در حال پویا شدن است، مسائل حاشیه ای آن هم پررنگ می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس کشور برای شرکت در آیین اختتامیه مسابقات رنکینگ ناین بال به شهرکرد سفر کرده بود.
مسابقات ناین بال قهرمانی کشور در مرحله نخست با حضور 160 ورزشکار از سراسر ایران برگزار شد که سیدرحیم معین السادات از مازندران قهرمان این رشته شد.
بیست و هشتمین رنکینگ کشوری ناین بال آقایان با حضور ورزشکاران فارس، تهران، اصفهان، بوشهر، چهارمحال وبختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، همدان، لرستان، مازندران و مرکزی برگزار شد.
رشته ورزشی ناین بال یا 9 توپ (NINE BALL) با 9 توپ بر روی یک میز برگزار می شود که شماره توپ ها از یک تا 9 و کیوبال (توپ سفید) است.
هر بازیکن باید اول به توپی که پایین ترین شماره را در روی میز دارد ضربه بزند و پس از ضربه اول به پایین ترین شماره چنانچه توپ دیگری نیز وارد پاکت شود، مورد قبول است.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.