کوروش بیگدلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از جمعیت 37 هزار و 404 نفری مودیان حقیقی، 29 هزار نفر اقدام به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در موعد مقرر کرده اند که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.
وی ادامه داد: از جمعیت هشت هزار و 139 نفری مودیان بخش املاک نیز حدود یکهزار و 900 نفر اقدام به ثبت اظهارنامه های مالیاتی کرده اند که نسبت به سال گذشته این رقم نیز افزایش 17.5 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: البته میزان خود اظهاری مودیان حقوقی (شرکت ها) حاکی از کاهش هفت درصدی نسبت به سال گذشته است.
بیگدلی افزود: از هفت هزار و 489 مودی مالیاتی حقوقی امسال 2 هزار و 611 نفر اقدام به تسلیم اظهارنامه خود کرده اند، در حالی که این میزان در سال گذشته حدود 2 هزار و 800 نفر بوده است.
وی زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مودیان حقیقی را تا 31 خردادماه و زمان ارائه اظهارنامه های مودیان حقوقی و املاک را تا 31 تیرماه عنوان کرد.
این رقم خود اظهاری درحالی است که بیگلدی در گفت وگوی اخیر خود با خبرنگار ایرنا، میزان مشارکت در ثبت اظهارنامه های مالیاتی استان را بیش از 98 درصد جمعیت مودیان خواند و اظهار داشت: از آنجا که ارائه نکردن اظهارنامه های مالیاتی در زمان مقرر، هزینه های بیشتری برای پرداخت مالیات مودیان در زمان های دیگر را در پی خواهد داشت، میزان خوداظهاری در چهارمحال و بختیاری قابل توجه است.
به گزارش ایرنا، مودیانی که اقدام به ثبت اظهارنامه یا خود اظهاری نکنند به سرعت شناسایی و طی 5 سال، مالیات آنان بدون معافیت و بخشودگی اخذ می شود.
به گفته بیگدلی در سه ماه نخست امسال 95 درصد درآمد پیش بیش بینی شده مالیاتی چهارمحال و بختیاری محقق شد.
این درآمدها به حساب خزانه دولت واریز و سپس بسته به ظرفیت و نیاز استان ها بین آنان توزیع می شود.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.