مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این میدان گفت: زیرساخت های این میدان در نیمه دوم سال جاری با همکاری بخش خصوصی تکمیل و راه اندازی می شود.
عباس خسروی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا، تعداد دام سبک عشایری مستقر در این شهرستان را یک میلیون راس برآورد کرد و گفت: با فعالیت این میدان، دست واسطه ها و دلالان کوتاه خواهد شد.
وی سهولت درعرضه دام تولیدی، کنترل بیماری دامی، صرفه جویی در رفت و آمد بهره بردار به مرکز استان را از مزیت های راه اندازی این میدان دانست.
خسروی تاکید کرد: افزون بر 30 درصد از گوشت مصرفی این استان توسط عشایر کوچرو تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی میزان تولید گوشت دام سبک توسط عشایر این خطه را 10 هزار تن در سال برآورد کرد و گفت: مازاد تولید گوشت قرمز به استانهای همجوار ارسال می شود.
وی بارش های بهاری وغنی بودن اغلب مراتع مناطق ییلاقی، مهار و کنترل به موقع بیماری دامی را ازعمده دلایل افزایش تولید گوشت قرمزعشایر دانست.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهرنگ از اجرای موفقیت آمیز طرح ترکیب ژنتیکی بیش از 5 هزار راس دام سبک طی سال جاری در مناطق عشایرنشین منطقه خبر داد و گفت: این طرح در کیفیت تولید پروتئین استان تاثیر مستقیم دارد.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.
چهارمحال وبختیاری با داشتن 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین قطب دامپروری کشور است که حدود یک میلیون راس دام از این تعداد در مناطق ییلاقی کوهرنگ مستقر است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.