به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در نشست با امام جمعه شهرکرد افزود: اجرای طرح تحول سلامت و طرحهای دیگر بهداشت و سلامت باعث رضایت مندی مردم در این بخش شده است.
وی تصریح کرد: عواملی در گذشته موجب نارضایتی مردم در بخش سلامت، درمان و دارویی می شد که در این دولت گام های موثری برای رفع آنها برداشته شد.
وی اجرای طرحهای درمانی و بهداشتی در چهارمحال و بختیاری و شاخص های آن را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شاخصه های سلامت و بهداشت در این استان نسبت به برخی از مناطق کشور بالاتر و رضایت بخش تر است.
قاضی زاده هاشمی، این شاخصه ها را کاهش مرگ و میر نوزدان بدو تولد، مرگ و میر مادران باردار و بهداشت محیط دانست که بگفته وی بالاتر از کشور است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت چهارمحال و بختیاری را مطلوب دانست و افزود: این استان تا 10 سال آینده نیازمند یک هزار و 500 تخت بیمارستانی است.
قاضی زاده هاشمی با تقدیر از حضور خیران سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: خیرین 100 درصد از تعهدات خود را عمل کرده اند و از دولت و وزارت بهداشت و درمان در این زمینه جلوتر هستند.
وی یکی از نیازهای جوانان استان را ایجاد اشتغال عنوان و تاکید کرد: با ایجاد اشتغال بخشی از مشکلات خانواده ها که باعث فشار و استرس بر آنها می شود، کاسته خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی گفت: شرایط به گونه ای است که باید با یک پدافند، آنچه را که در این مدت به دست آورده ایم، حفظ کنیم.
وی افزود: انمه جمعه توصیه به بهداشت به ویژه در بخش سلامت افراد در مقابله با بیماری های غیرواگیر از جمله قلب و عروق را در دستور کار قرار دهند، زیرا مصرف گوشت و کباب و کم تحرکی باعث برخی از بیماری هاست.
قاضی زاده هاشمی بهره برداری از نخستین آمبولانس هوایی را یکی از برنامه های دولت در حوزه بهداشت و سلامت در این استان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر 2 روزه خود به چهارمحال و بختیاری از بخش های مختلف بهداشت و درمان این استان دیدن می کند.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.