فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی خبر داد:‌ با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری اعضای باند خرید و فروش اشیای تاریخی دستگیر شدند و مقادیری اشیای تاریخی و بدل از جنس طلا کشف و ضبط شد.

به‌گزارش ایلنا، سردار امیر رحمت‌الهی - فرمانده یگان حفاظت - اعلام کرد: یگان حفاظت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی، بعد از رسیدن اخباری از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش و معامله قریب‌الوقوع تعدادی اشیای عتیقه، انجام اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر را در دستور کار قرار داد.

او بیان کرد: یگان حفاظت استان با انجام تحقیقات گسترده، پس از چندین روز تلاش به محض شناسایی افراد دخیل در امر قاچاق اموال تاریخی با همکاری عوامل انتظامی و قضایی در عملیاتی غافلگیرانه با مراجعه به منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه و دستگیری سه نفر متهم در این خصوص، مقادیری اشیای قدیمی از جنس طلا و ترکیبی از فلز زرد رنگ  شامل ۴۷  قطعه سکه، خنجر، پیکره  بزکوهی، یک جفت گوشواره و..  از این افراد کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت تاکید کرد: به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت بخشی از  اشیای مکشوفه تایید و قدمت آنها دوران سلوکی و بخش دیگری از اشیاء جعلی و به تقلید از دوران اسلامی و دوران تاریخی تخمین زده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.