به گزارش ایرنا، قدرت الله بیگلری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: شهرهای بروجن، فرادنبه، فرخشهر، سفیددشت، سامان و شهرکرد در پی وقوع یک دهه خشکسالی و افت منابع آب زیرزمینی، با مشکل تامین آب روبرو است و با مدیریت به موقع مانع از بحرانی شدن وضعیت شدیم.
وی ادامه داد: تنها شهر استان که وضعیت تامین آب آن بحرانی است و با تانکر آبرسانی می شود شهر سردشت در شهرستان لردگان است که برای رفع مشکل آن طرح انتقال آب از آتشگاه در حال اجراست.
بیگلری تصریح کرد: همچنین تامین آب شهر کاج نیز اگرچه تحت مدیریت شرکت آب و فاضلاب روستایی است اما از آنجا که به سبب فشار کم آب، که از چشمه دزداران و سرداب به مناطق پایین دست منتقل می شود، این شهر با مشکل تامین آب مواجه شده است و برای رفع آن آب یک چاه در منطقه را وارد مدار کرده ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آب این چاه مورد قبول مردم شهر کاج نیست، افزود: مردم از بابت سلامت آب نگران هستند در حالیکه کیفیت آب مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد قرار گرفته است.
بیگلری با بیان اینکه خط قرمز ما در شرکت آب و فاضلاب شهری کیفیت آب است، اظهار کرد: گرچه نیترات آب در برخی مناطق استان از حد استاندارد بالاتر است اما با استفاده از روش رقیق سازی میزان نیترات ، آب مصرفی استان را به حد استاندارد رسانده ایم.
وی با تاکید در امر مصرف بهینه آب شرب، میانگین مصرف آب در استان را بیش از حد مجاز دانست و گفت: میزان مصرف سرانه آب در استان بین 180 تا 200 لیتر نفر بر روز است اما استاندارد مصرف سرانه 176 لیتر نفر بر روز می باشد.
به گزارش ایرنا، 217 هزار مشترک با جمعیتی بیش از 530 هزار نفر در 39 شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره مند هستند.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 957هزار نفر است.
چهارمحال و بختیاری زمانی تامین کننده بخش مهمی از آب فلات مرکزی و جلگه خوزستان بود اما خشکسالی یک دهه اخیر باعث کاهش 70درصدی منابع آبی این استان شده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.