معصومه علی نژاد روز یکشنبه در دوره منقطه ای توان افزایی سرپرستان سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان منطقه 7 و 10 در شهرکرد افزود: با توجه به جذب این تعداد دانشجو معلم در سراهای دانشجویی، فعالیت و وظایف سرپرستان سراها افزایش می یابد.
به گفته وی، با جذب این تعداد دانشجو با کمبود بیش از150 نیروی جدید دیگر برای سراهای دانشجویی مواجه هستیم که با جذب کمک یار دانشجو از بین دانشجو معلمان این کمبود رفع می شود.
علی نژاد با اشاره به اهمیت و جایگاه سرپرستان سراهای دانشجویی در تربیت و تعلیم دانشجو معلمان اظهار داشت: درصد زیادی از دانشجو معلمان در طول تحصیل دراین سراهای دانشجویی زندگی می کنند که باید برای پرکردن اوقات فراغت آنان در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و مشاوره سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.
به گفته وی، فعالیت در این سراها و همچنین همراهی سرپرستان سراها بابد به گونه ای باشد که درطول 4 سال تحصیل و آمادگی، معلمانی تربیت شوند که 30 سال جامعه را همپوشانی کنند.
علی نژاد افزود: سرپرستان سراهای دانشجویی افرادی تاثیرگذار و موثر بر کیفیت آموزش دانشگاه ها هستند که می توانند دانشگاه را به یک نهاد کیفیت گرا تبدیل کنند.
وی در ادامه به تشکل نخستین انجمن دانش آموختگی ( نومعلمان) در کشور اشاره کرد و گفت: اعضای اصلی این مجمع انتخاب شده اند.
معاون امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه ساختمان سراهای دانشجویی این دانشگاه قدیمی است، از سرپرستان سراهای دانشجویی خواست با بازسازی و بهسازی این فضاها مکانی شاد و ایمن را برای دانشجویان فراهم کنند.
این دوره آموزشی با هدف و محوریت مباحث اقدام پژوهی و آموزش 60 تن از سرپرستان سراهای آموزشی استانهای چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، یزد واصفهان به مدت 2 روز در شهرکرد برگزار می شود.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.