حسن علیزاده روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا تاکید کرد: البته دانشگاه آزاد با وجود برخی صندلی های مازاد ایجادی در گذشته مواجه است.
وی افزود: فعالیت دانشگاه پیام نور به صورت نیمه حضوری و با استفاده از تکنولوژی و فناوری نوین در حوزه آموزش است، به همین منظور دانشگاه پیام نور می تواند با ظرفیت بالاتری، افراد بیشتری را زیرپوشش خود قرار دهد.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: این دانشگاه در سال جاری قراردادی منعقد کرده تا بتواند اینترنت رایگان برای انجام امور الکترونیکی مرتبط با دانشگاه را به تمامی واحدها و دانشجویان در سطح شهر و روستا ارائه کند تا بتوان دانشجویان بیشتری را از نقاط مختلف کشور پذیرش کرد.
وی گفت: در دانشگاه پیام نور یکهزار و 500 دانشجوی خارجی از 35 کشور دنیا مشغول به تحصیل هستند.
علیزاده تاکید کرد: دانشگاه پیام نور ظرفیت بسیار بالاتری در پذیرش دانشجویان خارجی دارد.
وی افزود: به همین منظور مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه پیام نور ایجاد شده تا دانشجویان خارجی بتوانند راحت تر در مراکز این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این دانشگاه آموزش الکترونیکی و از راه دور را برای دانشجویان خارجی پیش بینی کرده که پس از آن مدرک مشترک با کشور طرف تفاهم با این دانشگاه صادر می شود.
وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور تفاهم نامه های مشترکی با دانشگاه های دنیا امضا کرده تا بتواند از اساتید دانشگاهی خارجی در راستای ارائه آموزش های از راه دور به دانشجویان بهره مند شود.
علیزاده اظهار داشت: مجموعه مدیریتی دانشگاه پیام نور از نیروهای توانمند و بومی استان های مختلف در حال فعالیت هستند.
این اظهارات درحالی است که عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیش از این به وجود 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه های کشور و ضعف در جذب دانشجویان خارجی اشاره کرده بود.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور به همراه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و دسته بندی مشکلات آموزشی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.