به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه شهرکرد تاکید کرد: حجاج ایرانی به عنوان سفیران اسلام، انقلاب و نمایندگان مردم ایران در مراسم حج از لحاظ اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و عبادی و فرهنگی هستند و باید مراقب این ارزش ها باشند.
وی تاکید کرد: حجاج مطابق برنامه در اجتماعات حضور یابند و سیاست را عین دیانت خود بدانند.
نکونام همچنین گفت: هیچ کس در مساله برجام نباید مانند آمریکا به اروپا دل ببندد، زیرا اروپایی ها در مساله برجام همچنان می خواهند تنور خود را گرم نگه دارند.
وی در ادامه افزود: کشورهای دنیا به ویژه هند، چین و روسیه امروز فهمیده اند که باید با جمهوری اسلامی براساس احترام متقابل تعامل کنند.
نکونام تصریح کرد: سفر اخیر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به روسیه برای تحکیم همین پایه ها و براساس تدابیر معظم له صورت گرفت.
وی یادآور شد: آمریکا امروز دیگر قدرتی ندارد و تمامی کشورهای دنیا این را متوجه شده اند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: وضع امروز آمریکا به خاطر اقتدار جمهوری اسلامی و همچنین ضعف درونی در نظام این کشور است.
نکونام؛ ملیت، دیانت و سیاست را از ساختارهای مهم در نظام جمهوری اسلامی عنوان و اظهار داشت: مردم فریب نگاه های ملی گرایانه با هدف ضربه به دین را نخورند.
وی همچنین با اشاره به ششم ذی القعده روز تکریم حضرت شاهچراغ همزمان با دهه کرامت گفت: این دهه فرصتی برای بهره مندی از سفره کرامت حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع)، ائمه اظهار (ع) و امامزادگان است.
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: برگزاری بیست و پنجمین طرح مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی به میزبانی شهرکرد بسیار مهم و توجه به آن ضروری است.
وی افزود: در این راستا ترویج انسجام، وحدت، دینمداری و ارزش های قرآنی بایستی به طور جدی مورد توجه همگان باشد.
نکونام تصریح کرد: طرح تقویت مبانی اعتقادی فرصتی برای باورمند کردن جامعه و همچنین گفتن و شنیدن یکی از کارهای مهم سنتی به منظور تقویت معارف و باورهاست.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.