به گزارش ایرنا، فریده اولاد قباد روز چهارشنبه در جمع مسئولان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مادام که دولت ها، وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری را در اولویت نخست قرار ندهند، نمی توان به رشد و توسعه پایدار رسید.
وی افزود: تامین منابع مالی پایدار برای وزارت آموزش و پرورش از مهمترین دغدغه های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است.
اولاد قباد تصریح کرد: مدارسی که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است از طریق بخش دولتی و خصوصی با مشارکت خیران در اولویت قرار می گیرد.
وی یادآور شد: نبود پیوند بخش صنعت و دانشگاه مهمترین دغدغه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کمبود ها، بی عدالتی ها و تبعیض ها باعث شده تا آموزش و پرورش در اولویت نباشد.
فاطمه سعیدی اظهار داشت: 98 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و تنها 2 درصد به منظور سایر امور هزینه می شود.
وی افزود: هفته آینده استخدام حق التدریسی ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طور کامل بررسی و زمینه جذب برخی از آنان فراهم خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: تلاش دانش آموزان، دانشجویان، جوانان، معلمان، اساتید و فعالان علمی باعث سربلندی نظام است.
خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: شهرستان بروجن افزون بر پنج هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی دارد، ضمن آنکه آموزشکده فنی و حرفه ای این شهرستان با کمترین امکانات و تجهیزات در حال فعالیت است.
وی تصریح کرد: 30 درصد مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن قرار دارد که این میزان فضای آموزشی تخریبی زیبنده مردم شهرستان بروجن و نظام نیست.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای بررسی و دسته بندی مشکلات فرهنگی و آموزشی چهارمحال و بختیاری سفری 2 روزه به شهرکرد داشتند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.