به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد مروی چهارشنبه شب در پنجمین شب از برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: اگر نقطه ضعفی وجود دارد، باید با تلاش شبانه روزی آن را برطرف کرد.
به گفته وی، امروز در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران نه تنها از دشمنی ها و توطئه های دشمن کمتر نشده، بلکه بیشتر از گذشته نیز شده است.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در جهان 2 نظام سلطه گر و سلطه پذیر وجود دارد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل با تعرض به حقوق ملت ها و سلطه گری و سلطه پذیری مخالف است.
به گفته وی، شرایط کنونی 'حساس ' است اما نباید آن را شرایط بحرانی قلمداد کرد، زیرا تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ایران در 40 سال گذشته وجود داشته است.
مروی با تاکید بر اینکه باید تحلیل درست و واقع بینانه ای از شرایط موجود ارائه کرد، گفت: نباید در بین مردم ایجاد یاس و ناامیدی کرد، زیرا این یک خطای بزرگ است و از سویی باید واقعیت ها را برای مردم بازگو کرد.
به گفته وی، ایجاد یاس و کشمکش های سیاسی و حزبی به تقویت ناامیدی ختم می شود و باید با زبان درست، واقعیت ها برای مردم تبیین و اشکالات موجود به همان شکل بیان شود.
مروی افزود: دشمن فشارهای اقتصادی، روانی و صنفی را در دستور کار قرار داده است که در فشار اقتصادی دنبال فشار به دولت و نظام نیست، بلکه به دنبال ایجاد فشار اقتصادی بر مردم است.
وی تاکید کرد: دشمن می خواهد بواسطه این فشار اقتصادی، آستانه تحمل مردم را کاهش دهد، درحالی که این تحریم ها از 40 سال پیش نیز وجود داشته است.
به گفته وی، دشمنان انقلاب اسلامی در این مدت انواع توطئه ها را به کار بردند، اما موفق نشدند و اینکه دشمن نمی تواند کاری انجام بدهد، نشانه اقتدار ایران و ضعف دشمنان است.
وی افزود: مسئولان باید از ظرفیت مردمی در برابر توطئه های دشمن استفاده کنند و برای رفع مشکلات با تمام توان وارد میدان شوند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، دومین ابزار دشمن را فشار روانی عنوان کرد و گفت: دشمن به واسطه فشار روانی به دنبال آن است که نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل و این نقاط را برای کشور چالشی جلوه دهد.
مروی افزود: دشمن به خوبی می داند که ایران هرگز به دنبال بمب هسته ای نیست و تمامی کشورها برای تولید انرژِی به دانش هسته ای نیاز دارند.
به گفته وی، دشمن در این جنگ روانی بگونه ای القا می کند که مردم دست از داشتن دانش هسته ای بردارند.
وی افزود: در جنگ روانی دشمن توان دفاعی و موشکی ایران که یک نقطه قوت برای کشور است را یک نقطه چالشی نشان می دهند.
مروی گفت: این در حالی است که در 8 سال دفاع مقدس، دشمن تهران را با موشک های خود می زد، اما ایران از داشتن قدرت دفاعی و موشکی محروم بود.
به گفته وی، توان موشکی از مولفه های قدرت دفاعی ایران است که دشمن آن را به یک نقطه چالشی و ضعف تبدیل می کند تا در این جنگ روانی، مردم نسبت به توان موشکی و دفاعی دلسرد شوند.
مروی یادآور شد: از سوی دیگر دشمن بهترین سلاح ها را به همسایگان ایران می فروشد، ولی برای داشتن موشک ساخت ایران اشکال تراشی می کند.
وی به جنایات بی شمار داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: دشمنان ایران میلیاردها دلار خرج کردند تا گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را ایجاد کنند.
به گفته وی، ایران با تیزهوشی و قدرتمندی خود در مقابله توطئه دشمنان ایستاد چرا که اگر داعش در محل تولد خود دفع نمی شد، جمهوری اسلامی ایران تا 10 سال آینده باید در مرزها با داعش و تروریست ها مبارزه می کرد.
مروی با بیان اینکه مردم در هر صنف و قشری مشکلاتی دارند که باید برطرف شود، اظهار داشت: دشمن فشار اقتصادی و روانی را دنبال تا از این مشکلات صنفی برای خود بهره برداری کند.
به گفته وی، دشمن درصدد است خواسته های به حق مردم را که صنفی است، تبدیل به یک چالش کند.
معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری افزود: فشار روانی دشمن را باید با کار و تلاش بیشتر خثنی کرد و اجازه نداد دشمن از خواسته بحق مردم سوء استفاده کند، بلکه باید به مردم روحیه داد و نقاط قوت را برای آنان تبیین کرد.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی شنبه شب با عنوان
«انقلابی؛ بایدها و نبایدها» از بیست و سوم تیرماه تا چهاردهم مردادماه در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد در حال برگزاری است.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.