به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار کرد: این مدرسه در مساحتی با وسعت 4هزار و 300متر مربع از وسعت 53هکتاری تنها پارک جنگلی دست کاشت استان احداث شده است.
علی محمدی مقدم ، آموزش بازی های گروهی، پرورش خلاقیت کودکان، آشنایی با طبیعت و تعمیق احساس طبیعت دوستی و حراست از منابع طبیعی از سنین کودکی را از دستاوردهای بازی کودکان در این مجموعه دانست.
وی بیان کرد: اقدامات اولیه برای راه اندازی این مدرسه توسط بخش خصوصی از سال 95 آغاز شد و مدت 2سال به طول انجامید.
محمدی مقدم اعتبار هزینه شده برای راه اندازی دومین مدرسه طبیعت استان را یک میلیارد ریال عنوان کرد.
شهردار شهرکرد نیز در این آیین، راه اندازی مدرسه طبیعت را در راستای ترویج فرهنگ طبیعت دوستی در کودکان اقدامی تاثیر گذار خواند و افزود: شهرداری با همکاری در اجرای چنین پروژه هایی در صدد ارتقای سطح سلامت جامعه است.
نورالله غلامیان، احداث جاده سلامت در قسمت شمالی کوه تهلیجان با امکاناتی نظیر پیست دوچرخه سواری و آلاچیق ، جاده تندرستی درجوار پارک تهلیجان به طول یک کیلومتر(مسیر رفت و برگشت) برای پیاده روی عموم و راه اندازی پیست دوچرخه سواری در پیاده روی خیابان کاشانی را از اقدامات پیش روی شهرداری در سال جاری برای ارتقای سطح سلامت جامعه برشمرد.
وی در ادامه با بیان اینکه استفاده روز افزون از خودروی شخصی عامل اساسی در ایجاد ترافیک و آلودگی هوا در سطح شهراست، بیان کرد: با وجود افزایش دستگاه های حمل و نقل عمومی، استفاده از این وسایط در شهر روند رو به کاهشی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: نبود فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری نیز این مسئله را شدت داده است.
غلامیان ادامه داد: هرچند در مبحث توسعه در کشور موضوعات سلامتی و حفظ طبیعت کمتر مورد توجه قرار گرفته است اما این بی توجهی مایوس کننده نیست و کماکان می توان در بهبود شرایط اقداماتی انجام داد.
به گزارش ایرنا،کارگاه های کاشت سبزی و صیفی جات، ساخت سرپناه، کارگاه حشره و ساخت خانه حشرات، ساخت مسیر پابرهنه رو، کارگاه ساخت خشت، ماست بندی، پخت نان و بهره مندی از همکاری تسهیلگران و مربیان از امکانات مدارس طبیعت است.
همچنین این مدارس همه روزه آماده پذیرای کودکان در رده سنی 2تا 13 سال است.
8125/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.