به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری عصر پنجشنبه در نشست شورای اشتغال چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، خطاب به وزیر اظهار کرد: شما موظفید در هیات دولت از حق این استان در حوضه آب دفاع کنید، زیرا بسیاری از طرحهای کشاورزی این استان تحت الشعاع خشکسالی قرار گرفته و افراد بسیاری بیکار شده اند.
وی ادامه داد: از آنجا که در سالهای گذشته چهارمحال و بختیاری را یک استان کشاورزی و دامپروری تعریف کرده اند، اجازه نداده اند که صنعت در این استان شکل گیرد و اکنون با شکل گیری یک دهه خشکسالی با مشکلات بسیاری در این حوزه مواجه هستیم.
کاظمی باباحیدری در ادامه بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای طبیعی و انسانی این استان را ضروری دانست و تصریح کرد: با محول کردن اختیاراتی به استانها برای تعریف رسته های شغلی متناسب با ظرفیتهای بومی می توان بسیاری از این ظرفیتها را شکوفا کرد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیکاری را منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: این معضل باید ریشه یابی و برای رفع آن برنامه ریزی کرد.
خدیجه ربیعی افزود: باید با همدلی و همفکری در رفع مشکلات و معضل بیکاری توطئه افراد سودجو که بدنبال خدشه دار کردن امنیت و آرامش کشور هستند را خنثی کرد.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مردم استان در حوزه بیمه تصریح کرد: از آنجا که خشکسالی فعالیت های کشاورزی استان را محدود کرده است، باید در خصوص بیمه کشاورزی نگاه ویژه ای به استان شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین قطع بیمه قالی بافی زنان بسیاری را در استان با مشکل مواجه کرده و ضروری است تا با توجه به تعداد 100 هزار بافنده قالی در استان بودجه بیشتری به این حوزه اختصاص یابد.
نماینده مردم بروجن در مجلس توانمندسازی افراد را از راهکارهای موثر رفع بیکاری دانست و اظهار کرد: این امر می طلبد تا با اختصاص امکانات و تجهیزات فنی و حرفه ای به استان بستر لازم را برای آموزش و توانمندسازی افراد فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست نماینده کارفرمایان، رئیس اتاق بازرگانی استان، اساتید دانشگاه و تعدادی از مدیران و فعالان اجتماعی اقتصادی استان به بیان چالش ها و راهکارهای رفع بیکاری این استان پرداختند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.