به گزارش ایرنا، اقبال عباسی عصر پنجشنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال بختیاری که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تاکید کرد: براساس نظر دکتر ربیعی این شرکت ها تنها می توانند تا سقف 20 درصد سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: اما در صورت وجود طرح توجیهی علمی درخواست می شود این سقف افزایش یابد.
عباسی تصریح کرد: قرار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک تیم کارشناسی کامل به چهارمحال و بختیاری اعزام کند تا وضعیت استان در حوزه های بهزیستی، اشتغال، فنی و حرفه ای و سرمایه گذاری را به صوردت اجمالی بررسی کند.
وی یادآور شد: دو رسته فرش بافی و آبزی پروری برای اشتغال چهارمحال و بختیاری مشخص شده است که با توجه به پتانسیل استان باید افزایش یاید.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: راه اندازی مراکز تخصصی و علمی گردشگری، کشاورزی و شیلات در این استان مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: براساس نظر مساعد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانک های عامل اسناد دفترچه ای روستایی را برای پرداخت تسهیلات بپذیرند و به سندهای تک برگی بسنده نکنند.
عباسی تاکید کرد: فنی و حرفه ای توانمند سازی روستائیان برای طرح ها و رسته های گوناگون را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهکاری برای رفع اختلاف نظر بین نتایج مطالعات کارگزاران و برنامه ریزان سازمان مدیریت و برنامه ریزی شناسایی و ارائه کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 4 هزار و 445 متقاضی تسهیلات اشتغالزایی از استان در سامانه کارا نام نویسی کردند.
حفیظ الله فاضلی تصریح کرد: برای این متقاضیان یکهزار و 50 طرح در کمیته فنی مطرح گردید که 962 طرح تصویب و 88 طرح رد شد.
وی یادآور شد: از میان 962 طرح تصویبی با دو هزار و 830 میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز 115 طرح از سوی بانک ها برگشت خورد.
فاضلی اظهار کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات مشاغل خانگی 225 میلیارد ریال است که تاکنون 135 میلیارد ریال آن به بانک ها ابلاغ و 122 میلیارد ریال برابر 90 درصد پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هنوز 9 هزار پرونده در بانک های استان منتظر دریافت تسهیلات مشاغل خانگی است.
وی تأکید کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال فراگیر کشور 4 هزار و 30 میلیارد ریال است.
فاضلی افزود: از این مبلغ تاکنون پرداخت یکهزار و 620 میلیارد ریال تصویب شد.
کارگزار توسعه اشتغال چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی 18 درصد، صنعت 39.9 درصد و خدمات 42.1 درصد است.
امیرعلی زعیمی تصریح کرد: این در حالی است که سهم چهارمحال و بختیاری از تولید ناخالص داخلی کشور در بخش کشاورزی 28 درصد، خدمات 53 درصد و صنعت 19 درصد است.
وی یادآور شد: از بین 11 رسته مطالعات دینامیک اشتغال، چهارمحال و بختیاری در 50 درصد ظرفیت دارد.
زعیمی اظهار کرد: به همین منظور ضرورت دارد تا مطالعات دینامیک اشتغال شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین شود.
وی افزود: با توجه به پتانسیل چهارمحال و بختیاری در تولید 20 درصد ماهیان سردابی کشور باید مرکز تخصصی اصلاح نژاد شیلات در این استان راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری دیدگاه ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ارائه کردند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه تعدادی معاونان و رؤسای سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه سفری دو روزه به شهرکرد داشت.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.