ابراهیم مبینی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، با گلایه از ضعف قانونی در توقف مجریان متخلف برای ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: مالکان این ساختمان ها، اقدامی برای تخریب انجام نمی دهند و به نظر می رسد درصدد دریافت مجوز عدم تخریب از مراجع ذیصلاح هستند.
وی همچنین از اقدامات غیرقانونی برخی شهروندان در ساخت و سازها انتقاد و تصریح کرد: در مواردی بازرسان شهرداری نیز توان توقف کامل پروژه را نداشته و شاهد ساخت و سازها دور از چشم ماموران هستیم.
مبینی ادامه داد: در این موارد احکام قانونی برای شکایت از تخلفات و رسیدگی به آن در دادگاه وجود ندارد.
وی درباره روند شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار کرد: با آغاز ساخت و ساز و خاکبرداری، شهرداری اقدام به تشکیل پرونده کرده و روزانه ماموری برای بازرسی از روند ساخت و ساز به محل اعزام می شود.
مبینی افزود: در صورتی که ساخت و ساز مازاد، بسته به مساحت و ابعاد زمین، عرض کوچه و اشرافیت به دیگر ساختمان های مجاور، خارج از مفاد پروانه طبقه مازاد باشد با حکم دادستان از ادامه کار جلوگیری می شود.
مسئول اجرائیات شهرداری شهرکرد بیان کرد: ساختمان غیرمجاز پس از پلمب در کمیسیون ماده 100 متشکل از نماینده استاندار، شورای شهر و دادگستری برای صدور رای تخریب یا عدم تخریب مطرح می شود.
مبینی با بیان اینکه امکان همراهی با شهرداری از طریق صدور حکم دادستانی برای پلمب واحدهای غیرمجاز از پائیز سال گذشته فراهم شده است، عنوان کرد: بر این اساس میزان ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر کاهش چشمگیری داشته است.
مسئول اجرائیات شهرداری شهرکرد در ادامه از پلمب 6 واحد مسکونی غیرمجاز در ماه گذشته خبر داد و افزود: تغییر کاربری غیرمجاز، ساخت طبقه مازاد و نصب درب و پنجره بدون اخذ مجوز در معابر از جمله دلایل پلمب و جلوگیری از تخلفات ساختمانی این واحدها بوده است.
به گزارش ایرنا، این شهرداری در حال ارائه خدمات شهری به بیش از 200 هزار نفر جمعیت ساکن شهرکرد و شهرهای حاشیه نظیر میرآباد، منظریه، مهدیه و چالشتر است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.