به گزارش ایرنا، حفیظ الله فاضلی روز شنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد تاکنون 863 طرح با دو هزار و 664 میلیارد و 140 میلیون ریال اعتبار مصوب و به بانک های عامل استان ارسال شده است.
وی افزود: از این مبلغ تاکنون 210 میلیارد ریال پرداخت و در سامانه کارا ثبت و از طریق بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت گردیده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بانک سینا باید مشکل وثیقه های پرداخت تسهیلات به متقاضیان را هر چه سریعتر رفع کند.
ملک محمد محمودیان تصریح کرد: سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات در اختیار بانک پارسیان 100 میلیارد ریال مشخص شده که تاکنون برابر 310 میلیارد ریال به آن ها معرفی شده است.
وی یادآور شد: این در حالی است که از این مبلغ تاکنون ریالی پرداخت و یا جذب نشده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با وجود محدودیت ها در بسته های تسهیلات اشتغال روستایی اما تاکنون 365 فقره پرونده بررسی شده است.
سید نعیم امامی اظهار کرد: از این تعداد 288 فقره پرونده با 700 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.
وی افزود: از مجموع طرح های مصوب 40 پرونده بازگشت شد و 248 پرونده دیگر با 573 میلیارد ریال نیاز اعتباری آماده پرداخت تسهیلات است.
امامی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی روستایی با کارمزد 6 درصد باعث ایجاد تعادل و توازن در صنایع چهارمحال و بختیاری می شود.
وی یادآور شد: بانک های عامل برای رفع مشکل سرمایه گذاری به ویزه در حوزه روستایی باید وثیقه های روستایی را به رسمیت بشناسند.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از دو هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی معرفی شده به بانک های عامل استان یکهزار و 660 میلیارد ریال از بخش کشاورزی است.
ذبیح الله غریب تصریح کرد: همچنین از 210 میلیارد ریال تسهیلات 180 میلیارد ریال برابر 895 درصد را بانک کشاورزی پرداخت کرده است.
وی افزود: تسهیلات جهاد کشاورزی در حوزه بانک سینا 71 طرح با 100 میلیارد ریال بوده است.
غریب اظهار کرد: جهاد کشاورزی به بانک پارسیان 62 طرح با 96 میلیارد ریال ارسال کرده که پرداختی این بانک تاکنون صفر بوده است.
وی گفت: برخی بانک های عامل سهم آورده متقاضیان را 10 درصد می پذیرند و این در حالی است که بسیاری بانک های دیگر این مهم را قبول ندارند.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هیچ کدام از فعالیت های بخش کشاورزی کمتر از پنج سال به سوددهی و بازدهی نمی رسدبه همین منظور استفاده از تسهیلات با سود 18 درصد مقرون به صرفه نیست و باید بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار قرار گیرد.
غریب تصریح کرد: برای طرح های جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات جذب شد.
وی یادآور شد: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یکهزار و 500 فقره پرونده را بررسی و 278 طرح آن را به بانک های عامل استان معرفی کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره کل 241 طرح با 320 میلیارد ریال اعتبار را بررسی و به بانک های عامل استان معرفی کرد.
بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: از این تعداد 24 طرح برگشت خورده و قرارداد 217 طرح با 298 میلیارد ریال بسته شده است.
وی افزود: در حوزه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری هم اینک به 52 رشته آموزش رایگان ارائه و تولیدات هنرمندان این بخش به ویژه در روستاها به صورت تضمینی خریداری می شود.
عسگری سوادجانی تاکید کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز به راه اندازی کمپ ها، اقامتگاه های بوم گردی، خانه های مسافر، مرمت بناهای تاریخی و غیره توجه ویژه ای شده است.
مدیران عامل بانک های عامل چهارمحال و بختیاری نیز مراجعه نکردن متقاضیان تسهیلات به شعب، نداشتن تضمین کافی، نبود توجیه فنی و اقتصادی برخی طرح ها، ناآگاهی متقاضیان از شرایط یکسان بانک ها، پائین بودن سقف اختیار مدیران بانک ها را از مهمترین مشکلات در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اعلام کردند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در شورای اداری این روز از 11 مدیرکل استان شامل مدیران کل جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، کار تعاون و رفاه اجتماعی، دفتر امور روستایی استانداری، مدیریت و برنامه ریزی، بخش حمل و نقل راه و شهرسازی و مدیران عامل چهار بانک استان انتقاد کرد و برای جذب ناچیز تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی روستایی با کارمزد 6 درصد انتقاد کرد.
اقبال عباسی به این مدیران کل تنها دو ماه فرصت داد تا نسبت به جذب این تسهیلات اقدام کنند، در غیر این صورت تکلیف 11 مدیرکل یاد شده به طور شفاف مشخص می گردد.
جذب ناچیز تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی روستایی چهارمحال و بختیاری با کارمزد 6 درصد در حالی است که این استان رتبه نخست بیکاری کشور را دارد.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.