یحیی حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای توانمندسازی و کیفیت بخشی دانش و ارتقای مهارتی عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی منعقد شده است.
وی از اعزام چندین گروه بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم(ع) به منظور ارائه خدمات و تعمیر مدارس، مساجد و غسالخانه های مناطق روستایی عشایری استان با آغاز فصل تابستان خبر داد و گفت: این گروه ها طی چندین نوبت در مناطق استقرار عشایر حضور خواهند یافت.
مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری افزود: محرومیت زدایی از قشر عشایر، بهره مندی بیشتر از فرصت های رفاهی، اجتماعی، افزایش امکان دسترسی به فرصت های شغلی مناسب و بالابردن بهره وری تولیدات در چارچوب آیین نامه ساماندهی عشایر از دیگر اهداف گروه های جهادگر بسیجی می باشد.
حسین پور تصریح کرد: ارتقای سطح فرهنگی، مهارتی، تولیدی، خدمات رسانی و عمرانی به خانوارهای عشایری در زمینه اشتغال، سازندگی، آموزشی در تولید از محورهای اصلی این همکاری هاست.
حسین پور، تولید و تامین 25 درصد گوشت قرمز استان از سوی عشایر کوچرو در طول سال را یادآور شد و گفت: در نیمه نخست امسال نیز با استقرار عشایر در مناطق ییلاقی، پیش بینی می شود بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.