به گزارش ایرنا، در این میزگرد نمایندگان کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مسئولان قضایی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، نماینده دادستان و فعالان تشکل های مردم نهاد این استان حضور داشتند.
آسیب شناسی فعالیت ها و اقدامات انجام شده طی چهار دهه اخیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بررسی موفقیت ها و ناکامی های این حوزه و ارائه راهکارهای موثر در خصوص پیشگیری از اعتیاد به ویژه در بین نسل جوان از موضوعات محوری این میزگرد بود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در این میزگرد گفت: مقابله با مصرف مواد مخدر در کشور نیازمند عزم همگانی و ورود همه نهادهای دولتی و غیردولتی است.
سیدقدیر مرتضوی افزود: اطلاع رسانی مناسب، فرهنگسازی، اقدامات پیشگیرانه و رفع معضلات و مشکلات فرهنگی آسیب زا می تواند در امر مبارزه با مواد مخدر بسیار موثرتر از اقدامات سلبی و قهری باشد.
وی با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر از اجرای یک هزار برنامه در این هفته خبر داد و گفت: این برنامه ها متناسب با هریک از اقشار و گروه های سنی جامعه به ویژه معطوف به چهار گروه هدف دانش آموزان، دانشجویان، کارگری و محلات اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، 26 ژوئن مصادف با پنجم تیرماه با عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و امسال از یکم تا ششم تیرماه در کشور هفته ای با این عنوان اختصاص در نظر گرفته شده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.