به گزارش ایرنا، کارلوس کی روش سرمربی ایران این روزها در کوران برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روسیه در برزخ غیرحرفه ای ها گیر افتاده است.
غیر حرفه ای گری برخی از فوتبالدوستان داخلی همرمان با حذف وریا غفوری و سید جلال حسینی از لیست تیم ملی آغاز شد، که عده ای به نقد تند و تیز سرمربی پرداختند، اما پس از عملکرد قابل قبول تیم ملی این نگرش تا اندازه ای فروکش کرد.
آغاز غیر حرفه ای گری در سطح بین المللی را نیز باید از اقدام کمپانی کفش نایکی دانست که باعث واکنش حرفه ای کی روش شد و خواستار مداخله فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) در برابر این حرکت ضد فوتبالی شد.
در مرحله بعد، هواداران متعصب غیر فوتبالی پرتغالی او را مورد هجمه خود قرار دادند؛ که مبادا او باعث حذف پرتغال شود.
از سوی دیگر عده ای تماشاگر غیر حرفه ای ایرانی شباهنگام مقابل هتل بازیکنان پرتغال به ایجاد سر و صدا پرداختند و این حرکت غیر حرفه ای یک شب پیش از بازی ایران و پرتغال در بین فوتبالدوستان واکنش های منفی به همراه داشت.
اوج غیر حرفه ای گری در برابر کی روش، در کنفرانس مطبوعاتی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از بازی در برابر پرتغال بود، که خبرنگار پرتغالی سوال های اهانت آمیز را پس از پایان مصاحبه مطرح کرد.
از سوی دیگر در این برزخ غیر حرفه ای گری، عده ای تمایل دارند تا تقابل کریستیانو رونالدو و کی روش را به یک جدال تاریخی تبدیل کنند، که چون کی روش به رونالدو در انتخاب بهترین بازیکن جهان رای نداده است، پس در نتیجه این دو نفر در بازی ایران و پرتغال با هم دوئل خواهند کرد.
برخی از هواداران تیم پرتغال و انگلیس به عملکرد کی روش در 2010 نمره منفی داده اند و دوست دارند جدایی رونالدو از منچستر را به گردن کی روش بیندازند.
برخی از هواداران متعصب پرتغالی پا را فراتر گذاشته اند و اعلام می کنند که در صورت حذف پرتغال از جام جهانی در مرحله گروهی، کی روش روی آرمان های فوتبالی پرتغال پاگذاشته است.
از سوی دیگر هواداران پرتغالی از اینکه یک هموطن آنها سرمربی تیم رقیب در مرحله گروهی است زیاد خشنود نیستند و تجمع عده ای از طرفداران فوتبال در مقابل هتل محل اقامت تیم ملی پرتغال را به نام ایران قلمداد می کنند.
روزنامه پرتغالی آبولا https://www.abola.pt نیز در این روزها به نقد تند و تیز کارنامه کارلوس کی روش در زمان حضور خود در پرتغال پرداخته است و حتی به امیر عابدزاده دروازه بان ذخیره تیم ایران تاخته اند.
اما در جهان حرفه ای گری بدون شک نه نقد های آرمانی تماشاگر پرتغال و نه حرکت تعداد اندکی از تماشاگران ایرانی در ساعات پایانی شب، مورد تایید هیچ ورزش دوستی نیست و نمی توان آن را به پای همه هواداران فوتبال نوشت.
کارشناسان حرفه ای به دور از این مسائل حاشیه ای عنوان می کنند که کارلوس کی روش و فرناندو سانتوس(Santos) دو دوست قدیمی پس از سالها همدیگر را در کنار زمین ملاقات می کنند.
سایت های ورزشی http://www.marca.com نوشته است، که دوستی کارلوس کی روش و فرناندو سانتوس حدود 35ساله است و سانتوس تیم ایران را بهترین تیم آسیا می داند.
شاید حرفه ای ترین مباحث پیش از بازی ایران و پرتغال را فرناندو سانتوس گفته باشد که اعلام کرده است' We are warriors and we want to get through ' (ما جنگجویان هستیم و می‌خواهیم از آن عبور کنیم) که می تواند گزاره ای قابل تامل درباره این دیدار مهم باشد.
از سوی دیگر سایت فوتبالی https://portugoal.ne در یکی پادکست تحلیلی منتشر شده خود ' آندره میگل والنته دا سیلوا' بهترین بازیکن دیدار تیم های ایران و پرتغال معرفی کرده است و اعلام کرده است که ایران این روزها یک تیم حرفه ای است.
حالا کارلوس کی روش میان این همه غیرحرفه ای گری ورزشی باید به آرمان های اصلی فوتبال که ارائه یک بازی زیبا است برسد که در این بین یا تیم ملی ایران نتیجه را به سود خود خواهد کرد یا با ارائه یک بازی زیبا نام خود را در بین کشورهای فوتبالی مطرح می کند.
به گزارش ایرنا، تیم های ملی ایران و پرتغال در آخرین و حساس ترین دیدار گروه دوم دوشنبه شب با یکدیگر در حالی دیدار می کنند که این دو تیم به همراه اسپانیا شانس صعود از این گروه را دارند.
گزارش از :محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.