یحیی حسین پور روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، تعداد طرح های اولویت دار در دست اجرای بخش عشایری استان را 24 طرح در قالب طرح آبرسانی، احداث منبع آب و پمپاژ آب در شهرستانهای مختلف استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد: از این میزان حدود 300میلیون ریال اعتبار به منظور تامین و حمل آب شرب به مناطق عشایری کوهرنگ، یک میلیارد ریال برای احداث منبع ذخیره آب عشایر بروجن و 3 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز برای خرید اقلام پمپاژ کشاورزی لردگان اختصاص می یابد.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های مناطق عشایری استان افزود: بازگشایی ایلراه های عشایری کوهرنگ با هزینه یک میلیارد و 414 میلیون ریال، تعمیر و توسعه ایلراه عشایری شهرستان فارسان، لردگان، کیار و اردل با اعتباری افزون بر یک میلیارد و450 میلیون ریال از دیگر طرح های عمرانی در دست اجرای بخش عشایری چهارمحال و بختیاری است.
حسین پور، با اشاره به تشدید پدیده خشکسالی در سال جاری گفت: برای اجرای طرح آبرسانی سیار به عشایر در مناطق کم آب حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال شامل خرید لوله و تانک ذخیره آب اختصاص یافته است.
به گفته وی، توسعه زیرساخت های مناطق عشایر نشین از سوی دولت، باعث افزایش تولید محصولات و بهبود خدمت، ایجاد اشتغال و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز کشور می شود.
به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با داشتن 126هزارنفر جمعیت عشایر به همراه یک میلیون و 500هزارراس دام سبک دومین استان عشایر نشین کشور به از استان فارس است .
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.