به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست با مدیران جهاد کشاورزی استان افزود: مساله آب و بیکاری 2 مشکل اساسی این استان است که رفع آن مدیریت صحیح و جهادی را می طلبد.
وی ادامه داد: سهم خوبی در حوزه آب کشاورزی برای استان درنظر گرفته شده و کم و کیف مدیریت آب این حوزه نیز برعهده استان گذاشته شده است که این موضوع می تواند در رفع مشکلات تاثیر بسزایی داشته باشد.
عباسی در ادامه به معضل بیکاری در استان اشاره و آن را معلول بی توجهی به ظرفیت های موجود دانست و گفت: در استانی که تولیدات کشاورزی، دامپروری و شیلات آن رتبه های نخست تا میانی کشور را بدست آورده نباید افزایش نرخ بیکاری در آن وجود داشته باشد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام و بازگشت تحریم ها، اظهار کرد: اگرچه تحریم ها نقش مخربی دارد و دشمن درصدد تضعیف ایران است اما اگر به ظرفیت ها و مدیریت منابع خود در حوزه های مختلف بیشتر توجه داشته باشیم می توانیم از این عرصه سخت عبور کنیم.
عباسی، تمرکز بر بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری را راهکار رفع مشکل بیکاری در استان دانست و گفت: اگر مدیران این سه بخش به همراه مدیران بانک های استان هماهنگی و هم افزایی داشته باشند بی شک مشکل بیکاری استان برطرف می شود.
وی فضای کنونی کشور را مشابه دوران دفاع مقدس دانست و گفت: همانطور که در آن دوران با کار و جهاد شبانه روزی توانستیم در میدان نبرد پیروز شویم امروز نیز با هوشیاری و تلاش دوچندان در جبهه دیگری از نبرد با دشمن می توان به پیروزی رسید.
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کانون مبارزه با استکبار جهانی عرصه جهاد کشاورزی، آب و خاک، روستا و عشایر است و ضروری است تا در این حوزه فعالیت های بیشتری انجام گیرد.
به گزارش ایرنا، در این نشست که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام گرفت، مدیران جهاد کشاورزی استان به بیان وضعیت موجود این حوزه و مسائل و مشکلات آن پرداختند.
بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری با 23.7 درصد نرخ بیکار در زمستان 96، در زمستان 96 در ردیف نخست بیکاری در میان استانهای کشور قرار گرفته است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.