به گزارش ایرنا، رضا حیدری روز پنجشنبه در مجمع سالانه هیات کونگ فو چهارمحال و بختیاری در اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکا برخی از ورزشکاران درخواست برای آموزش و برگزاری مسابقات درخواست داده اند.
رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: تاکنون هیچ رشته ورزشی در قالب فرهنگ و تمدن ایرانی با نام ایران به ثبت جهانی نرسیده است.
وی تصریح کرد:ورزش های شرقی که با لباس سنتی و حتی سجده به داور در آن وجود دارد و در حال توسعه است نمی تواند جای ورزش های ایرانی را بگیرد.
رئیس فدراسیون کونگ فو و هنرهای رزمی گفت: هدف این فدراسیون عضویت در شورای المپیک آسیا است تا بتوان این رشته ورزشی را به جهان معرفی کرد.
وی با به تشریح مشکلات کونگ فو ایران در گذشته پرداخت و افزود:در گذشته وضعیت این رشته ورزشی در کشور به گونه ای بود که فدراسیون آن منحل و به انجمن تبدیل شد.
وی برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 27 کشور به میزبانی ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری مجمع جهانی با حضور 30 کشور در سال 95 و برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی مشهد در سال 96 را از جمله رویدادهای مهمی عنوان کرد که در سال های گذشته باعث مطرح شدن ورزش کونگ فو در ایران شد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای تفاهمنامه و سند راهبردی از مهمترین برنامه های هیات های ورزشی استان باید باشد.
حمید کریمی اظهار کرد: بیشترین مدال های استان در رشته های ورزشی رزمی کسب شده است و اکنون خانه ووشو استان در دست ساخت است که 7میلیارد ریال امسال برای تکمیل این فضای ورزشی اختصاص یافته است.
به گفته وی، در سال 89 تعداد ورزشکاران بیمه شده استان 38هزار نفر بود که در سالهای بعد به 32 هزار نفر رسید و باید در سند راهبردی ورزش استان میزان ورزشکاران بیمه شده 35درصد افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست گزارش عملکرد مالی و کاری هیات کونگ فو و هنرهای رزمی چهارمحال و بختیاری ارائه شد و میزان ورزشکاران این استان در این رشته ورزشی 2 هزار نفر عنوان شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.