به گزارش ایرنا، بهروز امیدی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در سال 92 بیش از 16 هزار و 377 معلم در قالب نیروهای نیروهای رسمی، پیمانی و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در استان مشغول فعالیت بودند که این تعداد در سال تحصیلی گذشته بیش از 2 هزار معلم کاهش داشت.
وی به بازنشستگی بیش از یکهزار و 150 معلم در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته بین 300 تا 400 فرهنگی بازنشسته می شدند که افزایش تعداد بازنشستگان در سال تحصیلی جدید یکی از دلایل کمبود معلم در سال تحصیلی جدید است.
به گفته وی، افزایش 10 هزار و 500 دانش آموز و استقرار پایه 12 و افزایش تعداد 300 تا 350 کلاس درس تامین نیروی انسانی را با چالش مواجه کرده است.
وی اظهار کرد: بیشترین کمبود نیروی انسانی در استان در مقطع متوسطه و مراکز فنی و حرفه ای است.
امیدی به اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از اواخر خرداد ماه در 12 پایگاه ثابت و آغاز ثبت نام مدارس متوسطه اول و دوم از اول تیرماه اشاره کرد وگفت: در طرح سنجش 19 هزار دانش آموز پایه اول و پیش دبستانی در شاخص های سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی به برگزاری مسابقات هنرهای تجسمی هنرستانهای سراسر کشور از 7 تا 10 مردادماه نیز اشاره کرد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به کمبود معلم در سال تحصیلی آینده افزود:نداشتن مجوز و کاهش استخدام نیروی جدید و بازنشستگی معلمان از مهمترین دلایل کاهش نیرو های فرهنگی استان است.
شهباز اسماعیلی افزود: افزایش تعداد دانش آموزان و استقرار پایه 12 در سال تحصیلی جدید باعث کمبود نیروی معلم در استان می شود.
به گفته وی، براساس پیش بینی در سال تحصیلی جدید بیش از 160 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول تحصیل می شوند که براساس برنامه ریزی با جذب نیروی حق التدریس از بین نیروهای بازنشسته و برون سپاری دوره های آموزش و همچنین بکارگیری از نیروهای مراکز فنی و حرفه ای برای هنرستان ها، کمبود معلم دراستان و ادغام کلاس های درس با تعداد دانش آموزان کم و جذب سرباز معلم تا حدودی رفع می شود.
اسماعیلی افزود: در سال تحصیلی جدید 7 هزار و 603 کلاس درس در استان فعال می شود که جذب 140 دانشجو معلم، 56 نفر بر اساس ماده 28 و 65 سرباز معلم و 190 نفر در آزمون استخدامی جدید بخشی از کمبود معلم را رفع می کند.
وی به اجرای طرح نقل و انتقالات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: سال گذشته به 62 درصد نقل و انتقالات فرهنگیان پاسخ داده شد.
به گفته وی، سال گذشته 2 هزار و 251 متقاضی نقل و انتقال در استان بودند که از این تعداد یکهزار و 410 معلم به خارج از استان و داخل استان منتقل شدند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز به برگزاری مسابقات قهرمانی ورزش دانش آموزان کشور از 16 مردادماه تا 6 شهریور ماه اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات 3 هزار نفر در قالب دانش اموزان ، داوران، عوامل اجرایی ، سرمربیان حضوردارند.
خدایار قاسم پور افزود: این دوره از مسابقات در سه رشته دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک در سه مقطع مختلف تحصیلی دختران و پسران در شهرکرد برگزار می شود.
وی گفت: این دوره از مسابقات بیست و نهمین دوره از مسابقات ورزش دانش آموزان دختر و سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی پسر سراسر کشور است.
وی گفت: در 2 سال گذشته نیز استان میزبان مسابقات قهرمانی در رشته های شنا، دو و میدانی، بازی های بومی و محلی و وزنه برداری بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 2 هزار و 400 فضای آموزشی در استان چهارمحال وبختیاری فعال است.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.