به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز سه شنبه همزمان با هفته جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران؛ این طرح ها را شامل؛ 25 طرح آب و خاک، 4 طرح در بخش دام و طیور 4 طرح صنایع فرآوری و بسته بندی، 4 طرح شیلات و آبزیان و3 طرح بهبود تولیدات گیاهی دانست.
وی ادامه داد: اعتبار اجرای 26 طرح دولتی با اعتباری افزون بر 98 میلیارد ریال و 14 طرح مابقی از محل منابع تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان استانی تامین شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح این طرح ها برای 293 نفر اشتغالزایی مستقیم و برای حدود 423 نفر نیز اشتغالزایی غیرمستقیم شده است.
غریب با بیان اینکه بخش کشاورزی از جمله رکن‌های اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی است، گفت: تلاش متولیان بر تحقق پیام رهبری در زیر بخش های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تامین یک سوم درآمد مردم استان، با تولید سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول گیاهی و دامی 30 هزار میلیارد ریال درآمدزایی برای این خطه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: این استان در دولت یازدهم در بخش کشاورزی، رتبه برتر 7 محصول تولیدی کشور را کسب کرده است.
وی توضیح داد: این استان با تولید حدود 23 هزار تن ماهی سردآبی (قزل آلا) و تولید 24 هزار تن بادام رقم مامایی صادراتی رتبه نخست تولید این محصولات را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.
به گزارش ایرنا، 21 تا 27 خردادماه به عنوان هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.