به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، اقبال عباسی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با طرح سؤالات متعدد از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب نشدن تسهیلات بانکی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تسهیلات بسیار خوبی با سود بسیار کم برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده اما این سؤال مطرح است که چرا مشکل اشتغال و بیکاری حل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته دلیل عدم جذب تسهیلات اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری نرخ بهره بالای تسهیلات عنوان می‌شد، ادامه داد: این سؤال اکنون مطرح می‌شود که چرا وام‌های ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایر بموقع جذب نمی شود،؟!

استاندار چهارمحال و بختیاری از تعیین ضرب‌الاجل برای جذب تسهیلات بانکی اشتغال تا تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: برخی از مدیران علل جذب نشدن این تسهیلات را زمان کم آن عنوان می‌کنند،این در حالی است که آئین‌نامه جذب تسهیلات برای تمامی استان‌ها در یک زمان ابلاغ شده است و سایر استان‌ها عملکرد بهتری در این موضوع داشته‌اند.

عباسی تأکید کرد بزرگترین فساد در بدنه دستگاه‌های اجرایی عمل نکردن به وظایف است و باید جلوی این امر گرفته و شرایط پرداخت تسهیلات برای روستائیان و عشایر تسریع شود.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف مدیران در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایر، خاطرنشان کرد: اگر روند و نوع نگاه ما تغییر نکند و درهمین راستا رضایت مردم جلب نشود، قطعا مردم و ناظرین ما را تغییر می‌دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تعیین ضرب‌الاجل برای مدیران مربوطه، تصریح کرد: پس از پایان فرصت تعیین شده برای جذب تسهیلات اشتغال‌زایی عملکرد مدیران در این زمینه بررسی می‌شود و مدیران پس از پایان فرصت، باید جوابگوی عملکرد خود باشد، زیرا عدم جذب این تسهیلات ظلم به مردم این استان است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 938996
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.