به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی،
وحید خلیلی اردلی اظهار کرد: علاقمندان متقاضی راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Inhb.ir و jchb.ir تماس با شماره 33380890- 038 مربوط به دبیرخانه الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
به گفته وی، در الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی دستگاه‌های مجری طرح از جمله جهاد دانشگاهی مکلف به شناسایی و توانمندسازی اشخاص حقیقی و حقوقی شده اند.
خلیلی اردلی افزود: این نهاد علمی دانشگاهی با استفاده از مشاوران خود حلقه‌های مفقوده و خلأهای طرح‌های مشابه گذشته را مرتفع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای در این طرح وظایف و برنامه‌های مختلفی بر عهده دارد افزود: این طرح در سه فاز انجام می‌شود و شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و آموزش و اتصال به بازار این سه مرحله هستند.
خلیلی اردلی گفت: با استفاده از روشهایی چون، نظرسنجی، مطالعات اسناد، بررسی مطالعات انجام شده در حوزه اشتغال استان، مصاحبه با خبرگان و مدیران مرتبط و شناسایی مزیت‌های شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: در فاز دوم به منظور توانمندسازی و آموزش، آمادگی مراکز آموزش جهاد دانشگاهی، شناسایی مربیان و تسهیلگران، درج فیلم‌های آموزشی و مستندهای ترویجی در سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی مربوطه انجام شده است.
خلیلی اردلی یادآورشد: در فاز سوم مرحله که اتصال به بازار است، نیز شناسایی برندهای ملی و استانی، عقد تفاهمنامه با فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی مرتبط با مشاغل خانگی صورت گرفته است.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی نیز توسط جهاد دانشگاهی طراحی و رونمایی شده است.
وی ادامه داد: امکان ثبت نام متضاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی بدون ارائه طرح توجیهی در این سامانه وجود دارد.
خلیلی اردلی امکان آموزش از طریق این سامانه به وسیله فیلم‌های آموزشی متنوع کار آفرینی و راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی، اتصال تولید کنندگان محصولات مشاغل خانگی به برندهای ملی و استانی به عنوان پشتیبان، فروش آنلاین محصولات خانگی و آخرین اخبار مربوط به حوزه مشاغل خانگی را از مواردی برشمرد که در سامانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی قابل دسترسی است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از 63 هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار و جویای کار دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.