شهرام احمدی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست با شعار حذف آلودگی پلاستیک افزود: این طرح در راستای تهیه برنامه جامع مدیریت تالاب های ایران از اوایل ماه جاری آغاز شده است.
به گفته وی، با اجرای این طرح بهره برداران از تالاب در حفاظت پایدار و خردمندانه برای دستیابی و رسیدن به توسعه و حفاظت پایدار در تالاب برنامه ریزی می کنند.
وی با اشاره به اینکه این تالاب پتانسیل های ویژه برای مردم حاشیه تالاب دارد، اظهار کرد: حفاظت با برنامه و مشارکت مردم و دستگاه ها در این امر از رویکردهای اصلی اجرای این طرح است.
احمدی افزود: سال گذشته نیز طرح مدیریت تالاب بین المللی چغاخور در استان تهیه و تدوین شد.
وی در ادامه افزود: در هفته محیط زیست بیش از 100 برنامه در 12 محور در سراسر استان از قبیل برنامه ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی،جشنواره کودک و محیط زیست، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی، تشکیل شورای حفاظت از زاینده رود، بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی، افتتاح نخستین پاسگاه خیرساز و انجام معاینه فنی خودرو به صورت رایگان در استان اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به بحث احداث جاده عشایری پنبه کال در منطقه بازفت افزود: هم اکنون فعالیت احداث این جاده عشایری متوقف شده و به دلیل اینکه در مناطق تحت پوشش حفاظت محیط زیست نیست، مجوز از اداره کل محیط زیست برای احداث دریافت نشده است.
تالاب بین المللی گندمان با یکهزار و 70 هکتار مساحت و با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا بلندترین تالاب کشو است، این تالاب یکی از 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهمترین زیستگاه جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر است.
این تالاب در 70 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.
15 تا 21 خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.