به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در آیین عزاداری بیست و یکم ماه رمضان در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: روزانه 8 میلیون بشکه نفت و گاز در کشور تولید می شود که تنها 2 میلیون بشکه نفت و گاز و میعانات نفتی صادر می شود.
وی گفت: ارزش این میزان تولید نفت و گاز سالانه 200 میلیارد دلار است که 75 درصد در داخل مصرف می شود و 25 درصد آن صادراتی است که می توان این رقم را تا 50 درصد تغییر داد.
وی افزود: این میزان مصرف انرژی در ایران با هیچ جای جهان قابل مقایسه نیست و اگر صرفه جویی در این مساله صورت گیرد، حدود 100 میلیارد دلار درآمد جدید به نفع کشور می شود.
این کارشناس اقتصادی و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس نهم افزود: یکی از راههای صرفه جویی انرژی، اصلاح مصرف خانگی و صنعتی است که می توان از هدر رفت انرژی در کشور جلوگیری کرد.
وی به مسائل سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری از مسئولان وزارت امور خارجه و از مذاکره کنندگان نیز اعلام حمایت کردند و ایشان فرمودند مسئولان مذاکره کننده تلاش خود را کرده اند.
به گفته وی، مقام معظم رهبری همواره تذکر می دهند و مطالباتی دارند که باید این مطالبات محقق شود.
مصباحی مقدم اظهار امیدواری کرد: دولتمردان در حل مشکلات کشور توانا و قدرتمند باشند و مشکلات کشور را در مساله اقتصادی و اجرایی حل کنند و از زحمات آنها نیز باید قدردانی کرد.
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: دقت نظر رهبری این است که هم قدردانی و تشکر می کنند و هم بر این مساله تاکید دارند که باید مشکلات کشور در داخل حل شود و از ظرفیت های داخلی استفاده شود.
مصباحی مقدم اظهار کرد: ایران برای اداره کشور هر چهار سال انتخابات برگزار می کند و مردم به صورت مستقیم مسئولان اجرایی را انتخاب می کنند، از سوی دیگر ایران از نظر امنیت در بالاترین سطح قرار دارد که امنیت این کشور زیر نظر مقام معظم رهبری است و قدرت نظامی ایران در منطقه باعث سربلندی ایران شده است .
این کارشناس مسائل فقهی با تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: امام علی (ع) عالم جمیع علوم و عادل بودند.
به گزارش ایرنا، آیین های احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع) در نقاط مختلف استان برگزار شد.
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.