به گزارش ایرنا، در حالی آیین های معنوی شب های قدر از یکشنبه شب در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود که در سالهای گذشته به دلیل استقبال گسترده روزه داران، برخی از مساجد با کمبود جا نیز روبرو شده بود.
امسال نیز بسان سالهای گذشته مردم برای برپایی باشکوه شب های قدر برنامه ریزی کرده اند و برخی از خانواده ها اقدام به تهیه سحری برای شب زنده داران می کنند.
بیش از یک هزار مسجد در نقاط شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری نیز امسال میزبان شب زنده داران پارسا خواهد بود.
شب های قدر که به شب نزول قرآن شهرت دارد در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست سوم برگزار می شود و مردم در این شبها اقدام به قرائت دعای جوشن کبیر ، خواندن قرآن و اقامه نماز شب قدر می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعزام یک هزار و 100 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان برای بازگو کردن احکام دینی گفت: احیای شب های قدر، اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی از مهمترین وظایف ،800 مبلغ و 300 مبلغه در ماه مهمانی خدا است.
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت (ع) است و از این رو باید در تبلیغ آموزه های دین از همه ظرفیت ها بهره گرفت.
وی، با اشاره به وجود 237 روستای بالای 100 خانوار در استان، تصریح کرد: با اعزام روحانی به تمامی نقاط روستایی پرجمعیت، تلاش می شود تا مردم در ماه مبارک رمضان با معارف و آموزه های دینی بیش از پیش آشنا شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در ماه رمضان امسال اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی در قالب طرح ضیافت الهی به میزبانی20 بقعه متبرکه در استان اجرا می شود که در برخی از بقاع متبرکه نیز آیین های احیای شب های قدر برگزار می شود.
حجت الاسلام مرتضی عزیزی افرود: جزء خوانی قرآن کریم، برپایی کلاس های معرفتی و دینی و مشاوره و از مهمترین این برنامه هاست.
وی ادامه داد: برای اجرای این برنامه های فرهنگی، مذهبی 60 مبلغ دینی به بقاع متبرکه استان اعزام شده اند.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 693 موقوفه در چهارمحال و بختیاری ثبت شده که از این تعداد 19 درصد موقوفات منفعتی، 63 درصد مسجد و 18 درصد حسینیه، تکیه، زینبیه، مهدیه و حوزه علمیه است.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با بیش از 940هزار نفر جمعیت است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.