به گزارش ایرنا، چهار نماینده این استان در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در نشست فعالان استانی که به میزبانی امام جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی شهرکرد برگزار شد، بر جذب سرمایه بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کردند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی فعالیت های‌ انجام شده برای توسعه استان کافی نیست و پاسخگوی وضعیت موجود استان نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان شامگاه یکشنبه در نشست فعالان چهارمحال و بختیاری در مهدیه مصلای شهرکرد تاکید کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای توسعه ای این استان نیست و باید توجه به بخش خصوصی در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه دوران شعار دهی به سرآمده است افزود: مسئولان ارشد چهارمحال و بختیاری به مدیران استان دستور دهند تا از شعارگرایی پرهیز و عملگرایی را سرلوحه کار خود کنند.
نوریان تصریح کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز به فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف و تقویت فرهنگ سرمایه پذیری شود.
وی ضمن اعلام حمایت از دولت یادآور شد: این در حالی است که از دولت پاسخ می خواهیم و تخلف، کوتاهی، نافرمانی و سستی را قبول نداریم.
نوریان اظهار کرد: فاصله از خاص گرایی، فامیل بازی و سیاسی کاری و همچنین ترجیح دادن منافع عمومی بایستی مورد توجه همگان باشد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حمایت از بخش خصوصی جزو مهمترین برنامه های مسئولان قرار گیرد.
محمد خالدی تاکید کرد: هم اینک برنامه ریزی ها مطابق با وضع موجود کشور نیست و این برنامه ریزی ها نتوانسته به مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت ایران پاسخ دهد.
وی افزود: بهره مند نبودن چهارمحال و بختیاری از سه درصد درآمدهای نفتی یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتگی این استان محسوب می شود.
خالدی تصریح کرد: به منظور رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رفع مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی، تلاش و حرکت جهادی دارد.
خدیجه ربیعی فرادنبه یادآور شد: برای رفع مشکلات اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید احساس مسئولیت مدیران کل دستگاه های اجرایی بیشتر شود.
وی اظهار کرد: نرخ بالای بیکاری چهارمحال و بختیاری و رتبه دوم این استان در وضعیت بد اشتغال زیبنده مردم نیست.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جابجایی مبلغ بودجه های عمرانی و جاری در کشور مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.
علی کاظمی باباحیدری تاکید کرد: در کشورهای دنیا 75 درصد اعتبارت برای عمرانی و 25 درصد به منظور امور جاری هزینه می شود.
وی افزود: این در حالی است که هم اینک 90 درصد بودجه دولت ایران صرف هزینه های جاری و تنها 10 درصد برای امور عمرانی هزینه می شود و در این شرایط نباید انتظار داشت که در رونق اقتصادی به موفقیت برسد.
وی یادآور شد: دولتمردان باید برای رفع مشکلات کنونی کشور نقدینگی را کنترل و کاغذبازی اداری را حذف کنند.
در این نشست فعالان سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب، اعتدالگرا، هنرمندان، مسوولان نشریات و خبرنگاران، ائمه جمعه و فرمانداران و مسوولانی استانی و شهرستانی حضور داشتند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.