بهروز امیدی روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر نوزدهمین جشنواره کشوری هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای با اشاره به ثبت 8 هزار اثر در دبیرخانه این جشنواره در شهرکرد افزود: 200 اثر برگزیده هنرجویان و دانش آموزان در مرحله کشوری در این جشنواره با هم به رقابت می پردازند.
وی به حضور 400 نفری هنرجویان، دانش آموان، داوران و ناظران در مرحله کشوری این جشنواره خبر داد و گفت: در این مرحله هنرجویان توانمندی ها، استعدادها و ظرفیت های خود را به نمایش می گذارند.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری 194 هزار دانش آموز در 2 هزار 800 آموزشگاه مشغول تحصیل بودند، افزود: 36 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه استان در رشته تجربی،30 درصد انسانی، 13 درصد کار و دانش، 11 درصد فنی و حرفه ای، 21 درصد ریاضی، 2 درصد معارف و مابقی در رشته هنر تحصیل کردند.
امیدی اظهار کرد: استقبال و گرایش دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان بسیار کم است که فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش یکی از راه های جذب بیشتر دانش آموزان به این رشته ها و جذب بازار کار است.
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: 8 هزار اثر به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرستانهای فنی و حرفه ای کشور در شهرکرد ارسال شده است.
محسن محمدی مقدم افزود: این جشنواره در 8 رشته نقاشی، سینما، نمایش، گرافیک، فتوگرافیک، معماری داخلی، نقشه کشی ، معماری، طراحی و دوخت، صنایع دستی (فرش)، پویانمایی(انیمیشن)، صنایع چوب و تولید برنامه های تلویزیونی و 4 درس طراحی، عکاسی ،کارگاه هنر و چاپ دستی برگزار می شود.
به گفته وی، در این جشنواره امسال برای نخستین بار رشته های معماری داخلی، فتوگرافیک و صنایع دستی (فرش) شرکت داده شده است.
محمدی مقدم اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختار جدید نظام آموزشی در مقطع متوسطه اجرا شده است، این جشنواره به منظور ارزیابی محتوایی و سرفصل های آموزشی و ارزیابی برون دهی این آموزش ها برگزار می شود.
وی گفت: ارتقای کیفیت آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای و کار و دانش یکی از اولویت های و سیاست های نظام آموزشی است که برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف یکی از راه های دستیابی به این مساله است.
محمدی مقدم اظهار کرد: معرفی خلاقیت و استعداد دانش آموختگان و استعدادهای هنرجویان به مردم بخصوص خانواده و اولیای دانش آموزان در راستای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در استان هاست.
وی گفت: موضوعات دینی ، بهداشتی، محیط زیست، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی ودفاعی برای شرکت دراین جشنواره در نظر گرفته شده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش افزود: کمبود تجهیزات و کارگاه های آموزشی از مهمترین مشکلات در این حوزه است.
حشمت الله تیرگیر افزود: با توجه به استقرار پایه 12 در مراکز فنی و حرفه ای و مقطع متوسطه کمبود تجیهزات در هنرستانها و فرسوده بودن تجهیزات از مهمترین مشکلات است که برای تجهیز این مراکز به بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا، نوزدهیمن جشنواره کشوری هنرهای تجسمی هنرستان های و مراکز فنی و حرفه ای کشور در رشته نقاشی، سینما، گرافیک، فتوگرافیک، معماری داخلی، نقشه کشی، طراحی دوخت، پویا نمایی، صنایع چوب صنایع دستی (فرش) و تولید برنامه تلویزیونی و 4 درس طراحی، عکاسی، کارگاه هنر و چاپ دستی، هشتم تا دهم مردادماه جاری در شهرکرد برگزار می شود.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.