به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار با دانشجویان بسیجی افزود: جوانان ، افرادی پر نشاط و شاداب هستند و با همان نشاط و شادابی خود بی مهابا حرف می زند که مطالبه گری یکی از ویژگی جوانان است.
وی خطاب به جوانان بسیجی تاکید کرد: از مطالبه گری خسته نشوید زیرا مطالبه از ضرورت های مهم جامعه است هرچند این در جامعه اشکال است ولی این اشکال را نمی شود کنار گذاشت.
وی با طرح این سوال که کسانی که مطالبه گری می کنند چقدر به دنبال تحقق این مطالبه گری هستند؟ افزود:بررسی کنید که چقدر مطالبه مردمی گسترش یافته است و از سوی جوانان دنبال می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: وقتی مطالبه صورت نگیرد برخی از مسوولان
فکر می کنند کارشان درست است و مشکلی هم وجود ندارد و خیلی راحت به کارهایشان و خلاف هایشان ادامه می دهند و در حالی که هنوز خیلی از این مطالبات وجود دارد و متاسفانه توجه لازم نمی شود حالا اگر همین مطالبات هم خدای نخواسته کمرنگ بشود، چه به سر مملکت می آید؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یادآور شد: یکی از علت های عمده ای که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند، دانشجویان امید و ذخیره انقلابند و امید من هستند و حضرت امام نسبت به این قشر جوان عنایت زیاد داشتند، این روحیه مطالبه گری و خسته نشدن است.
امام جمعه شهرکرد افزود: جوان همیشه پر نشاط است ولی این نکته مهم است که نباید اختلاف و دوگانگی ایجاد شود و این جناح بازی و حزب گرایی و این بازیگری های سیاسی وجود داشته باشد.
نکونام با اشاره به مطرح شدن مسائل صنفی در چند روز اخیر در کشور افزود: من نمی‌خواهم بگویم مطالبه نکنند، به هر حال صنف‌های مختلف مشکلاتی دارند و باید مشکلاتشان را نیز مطالبه کنند اما درست مطالبه کنند و بهانه دست دیگران ندهند و مشکل برای کشور ایجاد نکنند، می‌خواهند یک مشکل را حل کنند اما ده‌ها مشکل دیگر به وجود بیاورند.
امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: همین تجمع در حمل و نقل کشور چقدر دارد برای کشور مشکل ایجاد می‌کند؟ در اقتصاد کشور، در نیازمندی‌های مردم و در جاهای مختلف چقدر دارد مشکل ایجاد می‌کند؟ هرچند حق هم هست اما بی شک پشت این صحنه‌ها، دست‌های پیدا و ناپیدایی وجود دارد که دارند از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند که متاسفانه این مشکلات در اثر بی‌تدبیری بعضی از افراد به اینجا رسیده است.
نکونام ادامه داد: همانطور رهبر معظم انقلاب فرمودند اکنون وقت اختلاف نیست، وقت به جان افتادن نیست، برجام نباید به هیچ وجه مایه اختلاف بشود اما وقت عبرت‌گیری است، وقت توجه کردن به ضرورت‌های کشور است ، وقت تمرکز همه نیروها بر حل آن مشکلات اصلی و اساسی کشور و باز کردن گِره‌های مهم و کور است.
به گفته وی، گاهی حل مشکلات از دست مسئولان بر نمی‌آید و فقط مردم و بدنه‌های مردمی و جریان سازی‌های مردمی که در بدنه جامعه موثر هستند، می‌توانند این مشکلات را حل کنند.
مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری در ابتدای این دیدار گفت: در تعطیلات نوروز امسال 14 گروه جهادی بسیج دانشجویی از سراسر استان به مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان‌های لردگان، اردل، کیار و کوهرنگ اعزام شدند.
منوچهر ذوالفقاری افزود: بازسازی مساجد، احداث و تعمیر مکان‌های بهداشتی، ساماندهی معابر مناطق روستایی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری از برنامه‌های گروه‌های جهادی است.
وی افزود : تلاش برای محرومیت‌زدایی، ترویج سبک زندگی اسلامی و استفاده از تمام پتانسیل مردم روستاهای محروم در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی از دیگر اهداف این گروه‌های جهادی است.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این دیدار تعدادی از دانشجویان بسیجی استان مهم ترین دغدغه ها و مشکلات خود را بیان کردند.
چهارمحال و بختیاری دارای جمعیت 370هزار نفر جوان است و حدود 40 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.