رئیس هیات ورزش روستایی عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح در قالب جشنواره ورزشی فرهنگی روستاییان چهارمحال و بختیاری تا پایان تابستان ادامه دارد.
فخرالدین اسدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح ورزشی روستاهایی که امکانات ورزشی دارند،برنامه های ورزشی روستاهای همجوار را پوشش می دهند.
به گفته وی، در این طرح ورزشی، بازی های بومی محلی با حضور روستاییان بخشها و شهرستان ها از سوی جوانان برگزار می شود.
وی به وجود 110 خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: امسال 3میلیارد ریال با همکاری فدراسیون هیات ورزش روستایی و عشایری و اداره کل ورزش و جوانان برای تجهیز خانه های ورزشی اختصاص یافته است.
اسدی می گوید: بازی های بومی و محلی یکی از ظرفیت های مطلوب برای جذب گردشگری است، اما باید زمینه های این ظرفیت به صورت بین بخشی فراهم شود.
وی افزود: بازی های بومی و محلی هر منطقه می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی اثرگذار باشد و در چهارمحال و بختیاری بدلیل وجود بافت عشایری در بخشی از شهرستان ها هنوز بازی های بومی و محلی در بین جوانان مرسوم است.
به گفته وی، 6 رشته ورزشی از سوی جوانان روستایی و عشایری در استان برگزار می شود که ' دارلپان ' و ' لی لی مرحله ای ' ریشه تاریخی در استان دارند.
اکنون بیش از 800 روستا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که امید است تا پایان برنامه ششم توسعه خانه ورزش در این روستاها دایر و فعال شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 800 روستا در چهارمحال و بختیاری در 9 شهرستان با بیش از 450هزار نفر وجود دارد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.