به گزارش ایرنا، ملک محمد قربانپور روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال این استان افزود: آمارها مبنای برنامه ریزی است و چنانچه آمارهایی که در اختیار داریم مبتنی بر واقعیت نباشد در رسیدن به اهداف خود با مشکل مواجه می شویم.
وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است تا مسئولان دستگاه های مختلف با برگزاری نشست های متعدد و یکسان سازی اطلاعات خود از ناهماهنگی های بین بخشی جلوگیری کنند.
قربانپور با بیان اینکه برای رفع مشکل بیکاری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که مشکل اصلی این حوزه ناهماهنگی در فرایندهاست و باید دستگاه های اجرایی در این خصوص هم راستا شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به طرح های در حال اجرا در استان اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی با اختصاص اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در حدود 4 هزار طرح به بانک های عامل معرفی شده است.
حفیظ الله فاضلی همچنین به طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 279 طرح در کمیته های شهرستانی بررسی شده که از این تعداد 159 طرح با اعتباری بالغ بر 860 میلیارد ریال به تصویب رسیده و به بانک های عامل معرفی شده است.
وی اجرای طرح اشتغال فراگیر با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال را از دیگر طرح های اجرایی در استان برشمرد و افزود: در این طرح در قالب 11 رسته شغلی 686 متقاضی در سامانه کارا ثبت نام کرده که از این تعداد 99 طرح به تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست با رای حاضران 17 طرح برای ثبت در رسته های شغلی سامانه کارا به تصویب رسید.
چهارمحال و بختیاری طی سالهای اخیر با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری در رتبه های نخست تا سوم بیکاری در کشور جای گرفته است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری در پاییز 96 با 21 درصد نرخ بیکاری پس از استان کرمانشاه بالاترین جمعیت بیکار را در کشور به خود اختصاص داده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.