آنها گمان می کردند تا ساعت 6 عصر روز سوم خردادماه پس از اشغال خرمشهر به جاده اهواز به آبادان خواهند رسید و این به منزله سقوط خوزستان در نزد آنها بود.
اما خرمشهر نه تنها به دست آنان نیفتاد بلکه کوچه به کوچه و خیابان به خیابان عقب نشینی کردند و خرمشهر با نماد مسجد جامع اش آزاد شد.
ˈخرمشهر 575 روز در اشغال دشمن بود و عملیات آزادسازی آن منجر به کشته و زخمی شدن 16هزار و 19هزار اسیر عراقی منجر شد.
رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب گردان ˈذوالفقارˈ از تیپ 8نجف در این حماسه ایفای نقش ارزشمندی را داشتند.
گرفتن 19هزار اسیر از دشمن در عملیات آزاد سازی خرمشهر، بیانگر اهمیت این عملیات برای ایران و شکست دشمن تا بن دندان مسلح است که نیروی نظامی زیاد و تجهیزات نظامی مدرنی را در خرمشهر مستقر کرده بود.
امسال نیز در آیین گرامیداشت سوم خرداد 565برنامه در سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
فرمانده سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 565برنامه به مناسبت هفته مقاومت و پیروزی در سپاه استان برگزار می شود.
سردار علی محمد اکبری اظهار کرد: در سی و ششمین سالگرد فتح خرمشهر و هفته مقاومت و پیروزی سال 97 با شعار ' ما توانستیم' اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ورزشی، در رده های سپاه و بسیج استان اجرا می شود.
وی گفت: این در 57عنوان کلی در رده های بسیج و سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود تا یاد و خاطره سالهای ایثار و حماسه را گرامی داشته شود.
به گفته وی، همایش مقاومت و پیروزی با حضور رزمندگان در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در نواحی سپاه شهرستانها، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت المقدس، محافل شعر مقاومت و خاطره، ویزیت رایگان بیماران از سوی تیم های اعزامی بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های شهرکرد، بروجن و لردگان، از برنامه های گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در استان است.
وی افزود: برگزاری یادواره های پایگاهی و آبروی محله ، بهره برداری از طرحهای عمرانی و حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی و عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهیدان، برگزاری اردوهای جهادی، مسابقات فرهنگی ورزشی، مراسم ادعیه و نشست های روشنگری از دیگر عناوین برنامه های گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در طول 8 سال دفاع مقدس دو هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد که شهید یوسف پور در آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.