برخی از خانواده ها عصرهای روزهای ماه مبارک رمضان در خانه خود یا مجلس روضه خوانی یا قرآن خوانی برپا می کنند و همسایگان نیز برای حضور در این نشست ها دعوت می شوند.
از این رو بسیاری از مبلغان در این نشست ها حضور می یابند و به تبیین و بیان علوم قرآنی و دینی برای خانواده ها می پردازند.
در این بین تبیین مسائل دینی و نکات مهم درباره روزه داری همواره دغدغه ای بوده است که از سوی خانواده ها در این مجلس مورد تاکید قرار گرفته است.
از سوی دیگر ، مبلغان دینی حتی در سخت ترین مسیرهای ارتباطی و روستاهای سخت گذر به همراه خانواده خود در جمع مردم حضور می یابند و برای آنها تبیین مسائل فقهی و شرعی می کنند.
برخی از مبلغان حتی به کودکان روستایی آموزش های درسی یا کمک درسی را نیز ارائه می دهند و سعی در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان روستا می کنند.
برخی از این مبلغان دینی در کنار بیان مسائل فقهی و شرعی اقدام به آموزش مسائل حفاظت محیط زیست و نگهداری از منابع طبیعی را نیز انجام می دهند.
آموزش قرائت ترتیل یا صوت و لحن قرآن، نهج البلاغه ، علوم دینی و آشنایی خانواده ها با آسیب های اجتماعی که می تواند کودکان را تهدید کند در برنامه این مبلغان دینی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعزام یک هزار و 100 مبلغ علوم دینی به نقاط مختلف استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی روز جمعه افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان 1439 از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی هزار و 100 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف این استان اعزام شد.
وی گفت: اقامه نماز جماعت، اجرای فعالیت های قرآنی و مراسم های مذهبی، پاسخگویی به سوالات شرعی از مهم ترین وظایف روحانیون اعزامی در ماه رمضان امسال است.
به گفته وی، 300 مبلغه و 800 مبلغ در این ماه به مساجد شهری و روستایی اعزام شده است تا پاسخگوی سوالات شرعی مردم باشند.
مرتضوی بیان کرد: 237روستای بالای 100 خانوار در استان وجود دارد و این اداره کل تمام تلاش خود را کرده است تا در مناسبت هایی همچون ماه رمضان و ماه محرم بتواند حتی روستاهای زیر 100 خانوار هم در این مناسبت ها از وجود روحانیون و برنامه های دینی و قرآنی آنها بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 940هزار نفر می باشد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.