به گزارش ایرنا، سعید جعفریان روز یکشنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: این اقلام شامل 350 تن گوشت مرغ منجمد است که 200تن آن ذخیره سازی شده و مابقی نیز آماده ذخیره سازی است.
وی 40 تن گوشت گوساله منجمد و 30 تن تخم مرغ را از دیگر اقلام ذخیره شده برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: گوشت گرم نیز بسته به نیاز بازار به طور متوسط حدود چهار تن در هر هفته تامین می شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این کمیسیون از ذخیره سازی 370تن اقلام برنج هندی، تایلندی و سنگی شکر برای این ایام خبر داد.
همچنین مدیرکل دامپزشکی استان نیز در کمیسیون تنظیم بازار با تشریح اقدامات این اداره کل در نظارت بر فعالیت کشتارگاه ها اضافه کرد: به طور متوسط ماهانه 134هزارتن گوشت مرغ از کشتارگاه های طیور استان استحصال و وارد بازار مصرف می شود.
عبدالمحمد نجاتی بیان کرد: بیش از 300تن مرغ گرم و 105تن مرغ منجمد نیز از استان های اصفهان، لرستان، گیلان و مازنداران وارد استان می شود.
وی در ادامه با بیان فعالیت سه کشتارگاه مرغ در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با وجود اینکه ظرفیت تولید مرغ مورد نیاز در مرغداری های استان وجود دارد اما کشتارگاه های لردگان و بروجن به دلیل قیمت پایین تر مرغ در آباده استان فارس و اصفهان اقدام به خرید از مرغداری های این مناطق می کنند.
نجاتی در پاسخ به اعتراض کارشناسان سازمان صنعت و معدن و تجارت مبنی بر این اقدام ، کاهش قیمت پیشنهادی مرغداری ها را راهکاری موثر برای ترغیب کشتارگاه داران به منظور خرید مرغ تولیدی این استان عنوان کرد.
به گفته نجاتی همچنین ماهانه 622 راس گاو و گوساله و 11 هزار و 825 راس گوسفند و بز در کشتارگاه های چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل دامپزشکی کشتار و همراه با 105تن گوشت منجمد وارداتی، روانه بازار مصرف استان می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در کمیسیون تنظیم بازار از تشکیل شورای کنترل نظارت بر بازار به عنوان بازوی کمکی این کمیسیون و خبر داد و افزود: کارشناسان دستگاه های مرتبط با کمیسیون تنظیم بازار در این شورا عضویت داشته و فعالیت های خود در زمینه کنترل قیمت ها را ماهانه به این کمیسیون گزارش می دهند.
سید نعیم امامی ادامه داد: با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه مبنی بر خروج دولت آمریکا از توافق بین المللی برجام و تاثیر این تصمیم در نوسان بازار کالاها و براساس دستور استاندار ، جلسات کمیسیون تنظیم بازار به منظور کنترل بر این امر بصورت ماهیانه یکبار و جلسات شورای کنترل و نظارت نیز ماهیانه 2بار در استان تشکیل می شود.
وی تاکید کرد: به منظور کنترل بازار در ایام ماه مبارک رمضان نیز اقلام اساسی تنها در سطح فروشگاه های بزرگ همراه با اطلاع رسانی و نصب بنر عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، حذف تدریجی واسطه های غیر ضروری و روان سازی توزیع و عرضه مرغ به عنوان مصوبه در این کمیسیون عنوان شد.
2097/8125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.