به گزارش ایرنا، سید احمد مرتضوی فرد روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان به مناسبت هفته هلال احمر افزود: این در حالیست که در سال 95، 496 مورد حادثه در استان به ثبت رسیده بود.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 23 هزار و 732 نفر در حوادث استان مصدوم شدند که در مقایسه با سال 95 با رشد 210 درصدی مواجه شد.
به گفته مرتضوی فرد سال گذشته 547 حادثه دیده نجات یافتند و 687 نفر در چادرهای هلال احمر استان اسکان یافتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، تعداد نیروهای عملیاتی استان را بیش از 4 هزار نفر برشمرد و گفت: این نیروهای عملاتی در قالب یک هزار و 156 تیم بیش از 800 ماموریت انجام دادند.
مرتضوی فرد با بیان اینکه هلال احمر در 2 حوزه امداد و نجات و ایمنی و سلامت در ایام نوروز به مسافران خدمات رسانی کرد، اظهار کرد: از 25 اسفند 96 تا 20 فروردین 97، 283 نیروی عملیاتی در قالب 78 تیم، یک هزار و 277 عضو سازمان جوانان و 129 نیروی داوطلب به مسافران خدمات رسانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بارش های اخیر به یک هزار و 185 خانوار گرفتار در سیلاب امدادرسانی شد و 22 قلم کالا به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال توزیع شد.
مرتضوی فرد با اشاره به طرح های عمرانی این نهاد، اظهار کرد: امسال 2 امدادسرا در استان تکمیل و در صورت تامین اعتبارات لازم پایگاه امداد هوایی استان به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری 48 هزار عضو در بخش جوانان، داوطلبان و امداد و نجات دارد.
18 اردیبهشت ( 8 می) با عنوان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است. این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد، بر اساس موافقتنامه ژنو در سال 1864 میلادی و به خصوص به علت تلاش شخصی به نام ژن هنری دونان، 'صلیب سرخ' نام گرفت.
7363/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.