اقبال عباسی روز چهارشنبه در سی امین همایس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران افزود: هم اکنون جایگاه وکیل و موکل عکس شده است و تبیین جایگاه وکیل و کانون وکلا نیاز به فرهنگ سازی درست دارد.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا به عنوان موکلان مردم هستند، اظهار کرد: در برخی انتخابات این نمایندگان به دنبال لابی و جمع آوری رای از مردم هستند و با هزار ترفند این امر را دنبال می کنند.
وی افزود: وکیل واقعی و مستقل به دنبال رفع مشکلات و دفاع از موکل خود است و وکلای مردم که به دنبال منفعت و لابی گری هستند، تمی توانند وکلای خوبی برای مردم و نظام باشند.
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وکیل و قاضی امین مردم هستند و هر دو با امانتداری و داوری صحیح می توانند رسیدگی به پرونده ها را تسریع بخشند.
احمدرضا بهرامی افزود: وکلا به عنوان امین موکل می توانند از برخی تصمیم گیری های نادرست در محاکم قضائی از سوی شاکیان جلوگیری و برخی پرونده ها را منجر به سازش کنند.
به گفته وی، در سه سال گذشته 23 فقره قصاص در استان با همکاری وکلا و رضایت شاکیان منجر به صلح و سازش شده است.
وی با تاکید به استقلال وکیل افزود: استقلال به معنای رعایت حقوق و حرمت دیگران است تا فرآیند دادرسی عادلانه انجام شود.
نماینده مردم شهرستان های اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وکلا نقش پررنگی برای حفظ حکومت قانون خواهی در جامعه برعهده دارند.
علی کاظمی افزود: وکلا باید نسبت به فرهنگ سازی در جامعه حرکت کنند تا اگر مشکلی به وجود آمد از وکیل برای رفع مشکلات خود استفاده کنند.
وی با اشاره به وضعیت کشور گفت: برای جهانیان بیداری نظام و حقانیت کشور ما ثابت شده که ایران می تواند از حق خود دفاع و مسائل را با وحدت و انسجام حل کند.
به گفته وی، هم اکنون جهانیان می دانند که ایران کشوری استراتژیک است و با زبان بی زبانی اعلام می کنند که خواهان ادامه ارتباط با کشور ما هستند.
کاظمی با تاکید بر حفظ انسجام بین دولت و ملت گفت: مجلس و دولت سناریوهایی را با توان مردم ما تهیه کردند که محقق شدن آن با توجه به همیاری مردم و دولت محقق خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سی امین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران به مدت 2 روز در شهرکرد برگزار می شود.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.