به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ، حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در دیدار دبیران سازمان های مردم نهاد و جوانان استان با نماینده محترم ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک هفته جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع)، مهمترین چالش پیش روی جوانان را معضل بیکاری و بحث اشتغال دانست.
وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه دوم را در فزونی تعداد بیکاران دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث ویژه که به طور خاص نیازمند توجه در استان است مسئله بیکاری است زیرا این مسئله بر بسیاری از معادلات جوانان در حوزه های مختلف تاثیر گذار است.
کریمی اظهار داشت: جوانان جویای کار نباید تنها به دنبال پشت میز نشینی و کار در نهادهای دولتی باشند چراکه ریشه کنی معضل بیکاری در جامعه امروز در گرو تغییر فرهنگ اشتغال در بین جوانان است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری افزود: تقویت سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در حل مشکلات قشر جوان در این استان دارد.
کریمی گفت: هم اکنون 39 تشکل مردم نهاد (سمن) در حوزه جوانان در چهارمحال و بختیاری فعال است و 50 سمن دیگر نیز در مرحله ثبت قرار دارند.
وی به فعال شدن خانه جوان در استان اشاره کرد و گفت: برای ساخت خانه جوان در میرآباد شرقی شهرکرد در سال جاری، 13میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جمعیت جوان این استان حدود 246هزار نفر است، تصریح کرد: هم اکنون 26درصد از جمعیت این استان را جوانان تشکیل می دهند.
کریمی با اشاره به اینکه فراهم اوردن شرایط ازدواج جوانان در جامعه امری ضروری است، بیان کرد: راه اندازی سازمان های مردم نهاد در بخش های اختصاصی و حوزه های مورد نیاز جامعه از جمله ترویج ازدواج آسان از مهمترین اقدامات حوزه جوانان این اداره کل به شمار می رود.
وی ادامه داد: در راستای ترویج ازدواج آسان در بین جوانان، وزارت ورزش و جوانان اقدامات مهمی از جمله افزایش وام ازدواج به 150میلیون ریال را اجرایی کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان پس از سیستان و بلوچستان دومین استان در کمترین ثبت واقعه طلاق در کشور است و یکی از مهمترین دلایل پایین بودن این آمار پایبندی به سنت ها و تحکم خانواده می باشد.
وی در پایان افزود: بهره گیری از ظرفیت های خیران با نگاه ویژه به اولویت های جامعه در بخش جوانان در سطح استان بسیار ضروری است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 911516
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.