به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان ، بهمن عسگری سوادجانی  اظهار داشت: در راستای توسعه ظرفیتهای گردشگری روستایی و طبیعی استان ،اقامتگاه بوم گردی ارگ کیان با حجم سرمایه گذاری 4000میلیون ریال و اشتغال 10 نفر با حضور مسئولین استانی افتتاح شد.
وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به واسطه طبیعت متنوع و دست نخورده و دیرینگی فرهنگی به عنوان بهشت بوم گردی تلقی می گردد، افزود: این اقامتگاه با مساحتی بالغ بر 700مترمربع و با قدمتی مربوط به دوره پهلوی دارای 7 اتاق قدیمی است که 3 اتاق به عنوان مهمان، 1 اتاق به عنوان پذیرایی، 1 اتاق به عنوان کافی شاپ و 2 اتاق به عنوان آشپزخانه و انبار تجهیز شده است.
عسگری سوادجانی خاطر نشان کرد: حیات مرکزی این بنا به صورت باغچه های ایرانی و بخشی از آن به عنوان نشیمن موقت و موزه خانگی طراحی شده است.
لازم به ذکر است شهر کیان یکی از شهرهای دیرپای استان چهارمحال و بختیاری می باشد که با جمعیتی بالغ بر 10هزار نفر در فاصله 8 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان واقع شده است که از مهمترین اماکن دیدنی این شهر می توان به مسجد جامع کیان ، امامزاده عزیزاله و موزه مردم شناسی این شهر اشاره نمود .

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 911459
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.