به گزارش ایرنا، منصور فیروزبخت روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مجموع فوتی های ناشی از سوء مصرف موادمخدر استان 37 نفر مرد و 2 تن زن بوده اند.
وی افزود: طی همین مدت این استان از لحاظ آمار تعداد فوتی های ناشی از سوء مصرف موادمخدر در بین 31 استان کشور رتبه هشتم را داشته است.
فیروزبخت تصریح کرد: تعداد فوتی های سال گذشته ناشی از سوء مصرف مواد مخدر استان در مقایسه با مدت مشابه در سال ماقبل آن 11.3 درصد رشد نشان می دهد.
وی یادآور شد: از مجموع فوتی های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته یک نفر بر اثر مصرف روانگردان و بقیه به علت استفاده ناصحیح، بی رویه و اشتباه متادون جان خود را از دست داده اند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز از انهدام 26 باند قاچاق مواد مخدر طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: با انهدام این تعداد باند قاچاق 42 دستگاه خودرو توقیف و 2 هزار و 627 قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند.
سرهنگ فضل الله برزویی تاکید کرد: طی همین مدت افزون بر 2 هزار و 183 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.
وی تصریح کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه مقبل آن 24 درصد رشد داشته است.
وی یادآور شد: در سال گذشته کشفیات و پاک سازی نقاط آلوده 10.8 درصد، کشفیات کنترل محورهای مواصلاتی 66 درصد، معرفی رانندگان ناوگان عمومی که تست اعتیاد آن ها مثبت بوده 27 درصد و دستگیری خرده فروشان 9 درصد نسبت به سال 1395 رشد نشان می دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در استان موظفند نسبت به آگاه سازی جامعه نسبت به عواقب ناشی از مصرف انواع مواد مخدر اقدامات لازم را انجام دهند.
جعفر مردانی گرمدره اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سال گذشته عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته است.
وی افزود: استفاده از معیارهای علمی جدید در برنامه ریزی و طراحی برنامه های مرتبط با جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر و مبارزه با عواقب ناشی از این بلای خانمانسوز بایستی در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته در راستای مبارزه با مواد مخدر 102 مصوبه در نشست های تخصصی این شورا به تصویب رسید.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تاکید کرد: از این تعداد تاکنون 82 مصوبه اجرایی شده و بقیه در دست اجراست.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.