به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان،فرهادی قدیری در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود:برای جذب مردم به سمت ورزش، باید ورزش های نوین در کشور توسعه یابد.
به گفته وی،بر اساس آخرین پژوهش های انجام شده، برای استقبال عمومی از ورزش همگانی می توان از رشته های ورزشی ماجراجویانه و ایجاد هیجانی بهره گرفت.
وی افزود: امکانات شهری و انجام ورزش همگانی به صورت سنتی در قالب پیاده روی عمومی، توانایی ایجاد پویایی و نشاط عمومی در جامعه را ندارد بر همین اساس در کشورهای پیشرفته از 10 سال گذشته برای جذب مردم به ورزش همگانی از محیط های جذاب، طبیعی و ورزش های ماجراجویانه استفاده می کنند.
قدیری افزود: ظرفیت های طبیعی چهارمحال و بختیاری می تواند به خوبی پاسخگوی نیاز ورزشی مردم باشد زیرا در زمینه گردشگری و توریسم ورزشی قابلیت های این استان در آب های خروشان، بانجی جامپینگ، ورزش های هوایی، ورزش های زمستانی و طبیعت کوهستانی این منطقه بسیار مناسب است.
قدیری با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال برای جوانان و بخصوص دانشجویان رشته های تربیت بدنی گفت: این استان با توجه به استعددهای طبیعی و جغرافیای بسیار مناسب، قابلیت جذب توریسم بین المللی، گردشگری ورزشی و ایجاد اشتغال برای جوانان را دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این دیدار از اعلام آمادگی این اداره کل برای همکاری علمی و انجام پژوهش در زمینه شناسایی ظرفیت های مناطق مختلف در ورزش خبر داد و گفت: چهارمحال و بختیاری در این زمینه برنامه های مشخصی را تدوین کرده است.
حمید کریمی افزود: چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در فلات مرکزی کشور، دارای طبیعت بی نظیر است که می تواند اردوبام بسیاری از باشگاههای مطرح و ملی پوشان رشته های مختلف شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون رشته های ورزشی رفتینگ، آبهای خروشان، اسلالوم آبهای آرام، پرش از ارتفاع ، زیپ لاین، دیپ واتر و برخی از رشته های ماجراجویانه در این استان فعال است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.